2012-05-18
 20:54:26

Fiske

Igår följde jag med Pontus ut i hans nya båt och fiskade Havsöring i Bergeforsen.
Jag hade aldrig fiskat där förut... Lite konstigt med tanke på att det typ är Pontus andra hem :P

Det kändes lite sådär att åka ut när det regnade och molnen var gråa och hängde ända ner över trädkronorna. Men det regnade faktiskt inte så farligt där vid älven, och jag hade på mig fyra par byxor och dubbla jackor, så jag frös ju inte ett dugg! ;)

Det började väldigt bra med att jag fick mitt första hugg efter ca 15 min, och lyckades dra upp en fin fisk på 1,75kg!
Tyckte den var jättestor....!





Sen efter 10 minuter fick Pontus ett hugg. Han fick drilla fisken jättelänge innan han fick in den uttröttad till båten så att jag (som darrade av nervositet) lyckades håva den! Fasen va rädd jag var att jag skulle schabbla bort den.. För den var enorm!



4,25kg havsöring och stolt Pontus :)


monster.


påväg tillbaka till frihet...


hejdå fisken...

Sen fick Pontus ytterligare en. En mindre variant. Mer normalstor...






Sen kom min stora! Inte lika stor som Pontus monsterfisk, men don efter person... :P
Jag fick drilla den bra länge innan den gick att håva in, och spöet stod som en båge ner i vattnet. Spääannde!


lite blodig... för den fick följa med hem och bli mat....


Havsöring på 2,78kg. Nöjd :)


Nu är det nog fiskeriat här för idag.
Jag håller på att gå av av trötthet. Ska försöka se ett avsnitt Game of Thrones med Pontus nu. Sen sova!
(jobbat förmiddag idag...)


Later.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!