2012-10-15
 16:11:00

Hej Bloggen!

Håller på och gör ett långkok: Älgstek. Första gången jag lagar det helt själv. Spännande.Steken var så ENORM så det var på jäsken att den inte gick ner i grytan. Därav fick jag inte plats med alla grönsaker jag hade tänkt ha i. Men några bitar av lite lök, purjolök, morot, kålrot och nån annan sorts rot (hehe?) pressade jag ner. Tillsammans med lagerblad, enbär, rödvin och coca cola!
 
Spänningen är olidlig! :)
 
Bjöd in mamma på middag också, Lasse är i Östersund och jobbar. Så hon slipper sitta ute i huset ensam och äta havregrynsgröt medans jag och Pontus gluffsar i oss 3 kg kött...
 
 
 
Nu har jag precis duschat och skrubbat mig med en Honung&sockerskrubb från Klockargården. Så himla bra! Kan verkligen rekomendera. Jag som lätt får eksem, döstorr hud, knottror och whatnot... brukar vara lite rädd att testa nya grejer till huden för det kan bli katastrofala följder... Men det här funkade jättebra!
Sockret smälter liksom in i huden efter en stunds skrubbande, och jag blev inte sådär himla torr som jag brukar bli direkt när man klivit ur uschen. (hart även handtvålar från klockargården)
 
Sen lite Moringa Body Butter på det. (Fick en gratis när jag började prenumerera på Amelia, woho) Nu är jag så mjuk så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Hehe.
 
 
 
 
Min vän, kollega och chef Sofia ville att jag skulle skicka en bild på min tatuering till henne så hon kunde visa sin syrra va snygg den är! Klart jag gjorde det då, jag är ju sjukt nöjd över den, så inte mig emot att skryta lite ;)
 
Får se om Olle på Tatueringsmaskinen hör av sig i veckan. Jag skulle eventuellt få komma in några timmar på fredag för att fortsätta lite. Det enda som är kvar nu är att färglägga rosorna och göra insidan av armen.
.

Såhär ser det ut nu:
 
Tadaa! Va tycks?
Vart lite blänk i bilden och lite suddigt. Men fan också. Det är svårt att ta bra bilder på sin egen  arm i spegeln. Pontus va inte hemma....
 
 
Nu måste jag kolla till Älgen i köket.
 
Hörs!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!