2012-09-23
 20:07:51

Islanshästar!

Hej!
 
Har inte bloggat på sisådär en månad nu. Det har liksom bara inte blivit av... Men efter påtryckningar från min moster igår så tar jag mig nu i kragen och gör ett inlägg iaf! :)
 

Vi var hos mamma och Lasse på middag igår. Kusinerna från Gävle var hemma på besök, väldigt trevligt. Mamma fyller år på måndag så that was the occasion.
 
 
Idag har jag och Pontus varit till Västanå och ridit islanshästar.
ELLER rättare sagt; jag red en islanshäst, liksom 5 andra i sällskapet. Sen var det en tjej som fick rida en haflinger. Pontus och en tjej som aldrig heller suttit på en häst förut fick rida varsin nordsvensk med westernsadel. Lite dåligt tycker jag att man säger att det är islanshästturrining när man inte har ISLANDSHÄSTAR så det räcker till alla..... hmm...
 
Dock sitter man ju rätt säkert i en westernsadel, men ändå. Ska det va så ska det fan va!
 
Pontus som vägrat sätta sig på Berit "för hon är ju så stor" (148cm) som hade gått med på att rida små lurviga islanshästar eftersom dom just är små, fick istället ett nordis som va större än Berit. Hihi. Men det gick ju bra! :)
Han skrittade dock bara. Men jag är så stolt över honom.
Snart så ska han nog rida vit arab också!
 

Pontus var uppenbarligen inte så bra på att fota människa OCH häst...
 
Som sagt....

Jag och Bjössi iaf :)
 
Pontus innan uppsittning, får stiglädren justerade.
 
Uppe! Bildbevis! :)
 

Ute i skogen.
 
Resten av gruppen.
 
Hemma igen! Duktiga gubbar :)
 
Jag och söta lilla Bjössi! (Där kapade han inte sååå mycket...)
 
 
Fika efteråt i fin omgivning.
 
Kaffe och snus.
 
 
 
Och nu när jag ändå är i farten och bloggar kan jag ju berätta att på fredag ska jag fortsätta på min tatuering på armen! Lovar att lägga upp bild när en är färdig. Kommer nog inte hinna helt klart på fredag då jag inte har en hel sittning den här gången dock....
 
 
Later!
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!