2010-06-17
 19:07:12

M&M

Skulle egentligen börjat jobba för en halvtimme sen, men tagit 2 timmar komp och är kattvakt nu istället.

Morris och Millan har undersökt lägenheten grundligt i nån timme. Nu har dom lugnat ner sig och ligger på sängen och är mysiga :)

Millan har varit i skrubben.. och Morris är ett monster under sängen.

Millan försöker pressa sig ut på balkongen.. ger upp och tittar på fotboll istället.

Mys på sängen! Mina sötnosar..
2010-06-17
 00:12:55

Kattvakt

Äntligen lite fint väder! Idag har jag premiärlegat i parken på en filt och solat faktiskt. Även lagt ut trall på balkongen och ställt ut solstolarna. Nice!

Synd bara att det verkar som det ska bli skitväder nu några dagar. IGEN. Vart faan är sommaren?!?

Hunnit med en subwaymacka på stan idag med Pontus också.
Glass och fotbollsmatch. Ett pass bodypump. Städat. Rensat bland mina skor...blev en del som ska slängas.. :O

Håller på och bakar en Herman (kaka) nu. Nattbak.
Hittade på ett nytt somrigt recept med vit choklad, hackad mandel och hallon! Spännande...
Snart klart! :)

Imorgon ska mamma ha visning på lägenheten!
Ska åka och hämta katterna och ha dom hos mig under dagen och kvällen så hon hinner städa bort allt katthår innan... :P

Kul att se hur dom kommer reagera. Speciellt Morris som aldrig har varit utanför mammas lägenhet. Stackarn.
Men snart ska dom flytta till gården i Njurunda, och då kommer det bli fritt fram att vara ute.

Gud Morris kommer ju få en chock! Hela hans världsbild måste ju vändas upp och ner...

Nu ska Herman ut ur ugnen! Kanske tar mig en kakbit innan det är dags att sova...

Natti natti!

2010-06-12
 00:57:08

Fredag!

Åååhåå vilken härlig dag, nanananaaa nanananaa..

Började dagen med att gå och träna lite gym på Ego. Rygg och baksida lår blev det. Känns som faan i ryggen nu...

Sen tyckte Pontus att vi skulle åka och fiska. Och det tackar man ju inte nej till!
Lämnade kvar regnet i stan och åkte ut till Åstjärnarna i Njurunda där det faktiskt sprack upp och blev soligt ett tag.

Efter 3 kast typ, fick jag min första fisk! En liten regnbåge. Sen fick Pontus en regnbåge inte långt efter..
Sedan fick jag 3 regnbågar till!! De blev större och större för varje gång. Naajs.

Dagens resultat: 5 regnbågar.

Första två små fiskarna som vi fick precis när vi kom dit..

Sen visar jag stolt upp nr.2 :D

..och nr.3 och nr.4!
Den sista drog jag upp alldeles själv genom vassen.. för Pontus var borta på en annan brygga och hann inte komma älgande med håven. Spännande!! :)

*tvätta fisk*

Sen hem och rensa fisk! Jag har även lärt mej att tycka detta är roligt!
(observera att min biceps ser stor ut på sista bilden! hää..)

Översta lådan i min frys är nu FULL med fisk! 1 röding, 6 regnbågar, 2 öringar.
Man kanske borde börja sälja..? :P

Nu mys i soffan!

2010-06-09
 17:57:52

San francisco!

Slödag idag. Pontus hade jobbat natt och sov till kl.13... så jag gjorde också det :D Orkade inte ta mej upp ur varma sköna sängen.

Städat idag iaf, så nånting vettigt har jag gjort.

Vi har suttit och kollat priser på flygbiljetter också...

Till hösten bär det av!

Mmmm.. :)

Nej nu måste jag packa träningsväskan och gå till jobbet. Kväll-natt väntar.

2010-06-09
 00:22:36

Nationaldagshelgen

Har haft en härlig helg, även fast det blev ett avbrott i ledigheten och lite jobb på Oscar i lördags. Det flöt på bra så det var helt okej..

Från och med nu ska vi dock börja jobba 21.30 istället för 19 (!) så man slipper stå och ha skittråkigt i flera timmar innan det blir något att göra.

I söndags var jag och Pontus ut till mamma och Lasse i huset och grillade med dem. Jag gjorde en tårta också, eftersom det var nationaldagen och allt ;P

Jag, Lasse och tårtan!*nöjd*

På kvällen åkte vi till Igeltjärn (som ligger alldeles innan man kommer till Armsjön där vi har sommarstuga..)
Har gått förbi där nångång när jag var liten, men aldrig varit och fiskat där förut.
Det var jättebra fixat, med trägångar runt halva tjärnen, grillplats, bänkar osv. Enda nackdelen var väl myggen. Fyyy fan va mygg. Men frusen som jag är så var jag tvungen att klä på mej 3-4 lager med kläder så bara ansiktet stack fram... så myggen hade ingenstans att bita. HA!

När vi bara hade fiskat en liten stund fick jag en liten fisk på kroken, men den tog sig lös alldeles innan jag fick in den till land. Doh! Sen var det tvärdött.
Men ändå roligt att vara ute, såg fiskar som hoppade och plaskade alldeles nära land så man blev helt frustrerad!!

Fika hade vi med oss också, mysigt :)

Aja.. det är inte direkt brist på fisk här även fast vi inte fick någon sist. Tror det ligger 3 stycken i min frys... och hemma hos Pontus vet jag inte hur många det finns. Han fick några riktigt stora i Bergeforsen för ett tag sen!

Behöver jag tillägga att han var ganska nöjd? :)
Hehe.. Jag får agera fiskfotograf förjämnan nuförtiden..

Neeej nu ska jag lägga mig i sköna sängen och sova! Fick inte sova ut ordentligt efter nattjobbet imorse. Har varit ute på en ganska lång löprunda ikväll i regnet också, så känner mig lagomt mör nu.

Säng säng säng..sova sova sova!

2010-06-04
 21:28:38

crazy frog brothers!

Nu sitter jag hos Maja och dricker en bacardi breezer.
Ska gå på stadshuset sen. William och några andra vänner ska spela där ikväll.
Väntar på att Marita ska komma hit! Hon har äntligen flyttat hem från Leksand. Nu är hon klar med sin utbildning :D
Skitkul att gå ut med Maja och Marita ikväll! Kommer fan inte ihåg sist jag var ut! Eller jo.. det var i vintras när Brittan hade fest, nr Mattias fyllde år. LÄNGE SEN!
Alla gånger Maja, Ullis, Anna och Marita har varit ut den senaste tiden har jag missat för jag jobbat på Oscar.. så äntligen!!
Ska jobba på Oscar imorgon på tal om det. 19-04. Sen jobbar jag bara där på torsdag också, sedan inget mer den här månaden (vad jag vet än så länge). Skönt!
Nu när det är sommar blir det plötsligt riktigt roligt att gå ut! :)
Suttit och kollat roliga youtube-klipp!
Bästa ever:
HHAHA, ååhå nostalgi!
2010-06-03
 07:00:44

Update.

Ååååh trött!
Klev upp 06.30 idag, har precis ätit frukost nu.. Ska snart cykla iväg till jobbet. Ska på utbildning 8-12.
Slapp jobba natten som jag skulle ha gjort iaf, alltid nått :)

Efter utbildningen ska jag hem till mig (är hos Pontus nu) och tvätta... kul.

Sedan ska jag ta cykeln (den funkar bra, cyklar överallt nuförtiden :D) upp till mamma i haga. Ullis ska komma dit kl.17 och fotografera lägenheten. Den ska ju säljas, och hon är mammas mäklare!

Mamma och Lasse är påväg att flytta ut till huset i Njurunda, om någon missat det...
Det tar dock sin lilla tid att få bort alla mormors och morfars grejer från huset och flytta dit alla mammas och Lasses... Men nån gång till hösten är det väl kanske klart iaf :P

Nej nu ska jag tvätta luggen. Orkar/hinner inte tvätta hela håret. Ren lugg = håret ser rent ut iaf. Perfeeekt.

Later.

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!