2012-03-12
 13:25:18

Macka!

Idag testade jag göra ett Lchf-bröd till frukost. Hittade detta recept:

Två minuters nötbröd

Ingredienser:
1 dl mandelmjöl
1 ägg
Lite salt
Smält smör, brödet blir lite saftigare om du tillsätter smält smör. Ta ca 25g

Gör så här
Vispa ägget i en djup tallrik. Tillsätt mandelmjöl, salt, smör och mosa ihop med en gaffel.
In i micron 2min KLART! Ät och njut med massa smör och ost.

Det såg ut som en blandning av omelett och pannkaka. Men det var riktigt gott och smakade bröd (fast lite poröst...) med smör o ost på. Så bra att kunna äta te och macka till frukost <3 Mätt blev jag också!

 

Det är det första jag märkt med den här dieten, att jag är så mätt!

S K Ö NT !

Jag som brukar va hungrig igen bara nån timme efter jag ätit... Det här känns bra, än så länge :)

 

Dock syndade jag inatt och tog EN tuttifruttigodis, för Kiosken hade en sån påse på konstoret där jag satt.. (Christer alltså, vi har inte en kiosk inne i kontoret...höhö...). Ångrade mig såklart dierkt när jag stoppat den i munnen. Men äh, så petnoga kan man inte va! :P

 

Jag jobbade som vanig dödlig inatt (chefade inte alltså) och fick stå på sorteringen tills jag gick hem kl.05. Lökpass :) Pontus jobbade extra också, så vi fick åka hem och lägga oss tillsammans efter jobbet. Det var ju inte igår! Han sover än, den slöfisen ;P

 

Nu ska jag snart till jobbet igen.... Har smattrat in en massa pass på kort tid nu i början av veckan, sen har jag helg från o med torsdagmorgon.

 

Men måste fixa nått att ta med och äta till middag på jobbet nu. Tjing!

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!