2012-03-10
 20:39:45

Lördagen

Idag, typ min enda lediga dag den här veckan, har utnyttjats till fullo! :)

Började dagen med en Lchf-frukost med kesella med liite granatäpple i,  äggskivor på finchrisp + en kopp te med grädde i.

Sedan bar det av ut till Söråker. Hämtade Pontus mamma och mötte sedan upp hans mormor och morfar nere vid deltat. Tog en promenad en bit på isen tills vi kom till ett mysigt ställe att sitta på, i en vik.
Gjorde upp en eld och grillade korv. (Åt min utan bröd, på en papperstallrik med räksallad (tack för tipset Ullis).)



Å jag fick en stickad fiiiin ulltröja av svärmor! Hon är så duktig och jag blev så glad :D


Grönt och lila! Mina favoritfärger!! Det hade hon listat ut utan att jag sagt det.







Pontus och hans morfar hade varsin yxa med sig, och fixade ved så vi hade kunnat elda hela dan... :)


Efter en trevlig förmiddag åkte Pontus hem och jag till stallet. Blev en ridtur i regn och blåst (?!) för det blev oväder preciiiis när jag hade sadlat Berit, såklart.
Dock väldigt nöjd med ridturen trots vädret, för hon gick så fiiint. Bästa lilla damen <3






Ikväll har jag lagat Lchf-middag till oss!
Eller ok, till MIG. Pontus skulle absolut ha ris till (förjudet ju).

Det blev Heta räkor och blomkålsris!


Jätteenkelt och jättegott!!


Heta räkor

Ingredienser
1 kg räkor
2 msk olivolja
2 scharlottenlök
1 vitlök
3 msk hackad bladpersilja
4 msk tomatpure
2 msk balsamvinäger
1 tsk honung
4 msk vatten
1-4 tsk sambal oelek (beroende på hur heta ni vill ha dom, jag tog 2 rågade skedar)
salt
peppar


Gör så här
Hacka löken och stek mjuk i olivolja i en kastrull. Lägg i övriga ingredienser, smaka av och låt puttra 10 min. Låt svalna något. Skala räkorna och lägg i såsen. Låt dra en stund och servera.



Blomkålsris

Ingredienser
1st blomkålshuvud

Gör så här

1. Riv ett stort blomkålshuvud på den grövsta sidan av rivjärnet.

2. Släpp sedan ner i kokande vatten cirka 10 sekunder.

3. Häll av i durkslag.

 

Den här "dieten" ska jag nog klara av. Finns ju massa gosaker man får äta! :)

Har dessutom köpt mandelmöjl och nå annat mjöl för glutenallergiker. Såg recept på ett slags Lchf-bröd som måste testas....

 

Kvällen ska nu avslutas med film med min älskling, ett glas rött, brieost + delikatesskorv!

Fett! ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!