2012-01-04
 22:17:00

Släkten är värst?

Gaah, detta är min lediga vecka men det känns som jag inte hinner nånting! Det blev liksom då mycket som skulle hinnas med den här veckan eftersom jag är ledig och trodde att jag skulle ha all tid i världen...

Det tar en himla tid att va hästägare!! (Linn är ju utomlands så jag har Berit själv i två veckor) Det blir ju några timmar i stallet varje dag... och även om man inte ska rida så måste man ju dit och mocka, packa hökassar, blanda mat, titta till hästen... Fast det är ju kul att ha henne själv också, men det blir nog skönt när Linn  kommer hem ändå :P



Ikväll har jag varit med mamma och Lasse å hälsat på faster i Njurunda. Lättat  samvetet lite, eftersom det var så länge sen vi träffades...
Fick även träffa min söta kusindotter Izzie. Hennes far (min äldsta kusin) såg man dock inte röken av... Han hade lämnat av Izzie hos hennes farmor och farfar och flytt fältet typ. Synd, för jag kommer inte ens ihåg hur han ser ut....
Kusin nr.2 dök upp i köket när vi satt och fikade efter någon timme(!!).
Då har karln suttit i datarummet tre meter bort  hela tiden!! Han kunde liksom inte komma ut och hälsa när vi kom dit, eller ens ge ett ljud ifrån sig... så vi visste ju inte att han va där! (och ja, KARLN, han är ett år äldre än mig, fast mognaden på'n kan väl diskuteras....)
Ja han sa ju Hej i alla fall då. Svarade på tilltal (jag gjorde ett tappert försök), tog en kopp kaffe och tog sedan på sej jackan och försvann ut genom dörren. Utan att säga hejdå!
Varken min faster eller hennes man  verkar tycka det är något konstigt med det. Så här har det varit ända sen vi var små... så jag känner inte mina kusiner alls. Det här var väl första gången jag "pratade" med en av dom.
Lite tragisk. Dom är ju de enda jag har kvar från pappas sida av släkten liksom...


Jaja...Äh.


Nu något roligare! NYÅR.
Vi var ju på middag hos Marita och Jerker, med Maja, William, Anna-Karin och Albin. Jättetrevlig parmiddag hade vi! Spelade spel hela natten typ. Skitkul! :D


Förrätt: Halstrade pilgrimsmusslor med ruccoladressing, på en bädd av sallad och parmesan (tror ja det va..)


Varmrätt: lammfilé med sötpotatisgratäng, rödvinsreduktion och stekta grönsaker.


Efterrätt: Pannacotta med granatäppleglaze och mörk choklad.

Gissa om man åt så man nästan sprack?!
Alltid god mat hos Marita och Jerker! Tror jag bjuder in mig själv dit lite oftare ;P


Testade ett nytt vin. Det var helt okej! Snygg flaska också ;)


Pontus o Anna-Karin


Albin o Jerker


Rappakalja o Champange!


Maja :)


Jag fick bara vara med på ett suddigt hörn eftersom Pontus inte är så haj på kameran....


Killarna kollar playlisten...

Blev inte så mycket bilder från kvällen. Vi var så upptagna med att spela spel!
Jag va såååå nära att vinna. Men då kom Albin som en blixt från klar himmel och gick om alla på slutet...

Väldigt trevlig kväll var det iaf. Vi var ut en stund på tolvslaget också, men orkade inte släpa med storkamera. Marita har säkert en massa snea suddiga bilder på fyrtverkerier dock hehe...


Näe, nu måste jag bestämt kolla på True Blod! Var så jäääävulskt spännande slut igår när jag slet mig för att sova...


Oh, vi gjorde ju en ROSTBIFF igår, i våran nya stekgryta som vi fick i julklapp.
Tog givetvis en bild på köttbiten. GOTT!! Skulle kunnat äta upp hela.... men fick hejda mig för att inte skrämma bort Pontus....he...he...




Åååå det vattnas i munnen.... Hehe.


Aja. Viloläge i soffan nu. Later.
















marita

Haha, toksläkt! Ja, vi får äta middag ihop oftare :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!