2012-08-02
 15:17:40

Paket

Nu är jag ute i mammas hus i Njurunda. Mamma och Lasse har åkt på semester en sväng söderut den här veckan så det är kattvaktande som gäller. Har varit väldigt trevligt att vara här nu när det har varit fint väder. Så skönt att bara kunna gå ut och sätta sig och äta frukost i trädgården, gå runt i bikini, ligga och sola, ta en promenad ner till Bergafjärden...aaah :)
 
Idag är det ju dock lite tråkigt gråväder ute. Har roat mig med ett träningspass på Ego och sedan en promenad med Berit. Hennes ben är inte helt läkt än, men på god väg. Det är en ordentlig skorpa där nu. Tyvärr började hon få bandagesår av att ha benet lindat hela tiden. Så nu får hon stå inne istället med benet olindat (utomhus blir det fullt med flugor i såret) och då sväller benet lite så vi får gå massa promenader hela tiden..
 
De har lagt ut farthinder på två ställen efter vägen till stallet, som Berit tycker är skiiiitläskiga. Himla fjantfröken!
Idag fick jag henne att gå över ett istället för att smita på sidan i diket :P
Eller gå och gå, hon försökte springa på sidan men när jag inte lät henne göra det så blev det världens hopp över som om det vore en meter högt...
Men duktig häst iaf, hon fick beta lite gräs som belöning :)
 
 
 
 
 
 
 
Var och hämtade ut två paket som kommit med posten. Det ena var premie för att jag börjadr prenumerera på Amelia. Fick två kuddfodral, två ljusstakar, en body butter och ett läppglans. Generöst tyckte jag!
 
Det andra paketet var från LCHF-klubben. Beställde en brödmix Lavkarbbröd (håller på och bakar nu, jätteenkelt man fick med en form och det var bara att tillsätta vatten), ostsnacks och choklad. Ska bli spännande att testa!
 
Denna står i ugnen nu. Hoppas det blir gött....
 
 
Nä men man kanske ska gå och sätta sig vid tvn och kolla om det är nå roligt från OS nu. Såg Fälttävlan när sverige tog silver iaf! :) Annars är jag ju inte speciellt sportintresserad. Men sånna här gånger kan det vara lite kul. Friidrott är ju roligt att titta på. Förutom att jag blir påmind om hur värdelös jag själv är på precis ALL friidrott...
Kan inte springa fort, kan inte hoppa långt och är glad om jag tar mig upp på den förbaskade hödhoppsmattan...
Tur att jag är ganska stark iaf ;)
 
 
Ska kolla hur det går för brödet i ugnen.Later!
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!