2011-11-05
 21:43:29

Gokväll!

Jag har funderat ett tag på att köpa en ny kamera. En system digital. Behöver ju inte någon jätteavancerad, men det är svårt att veta vad man ska välja ändå.
Har läst en massa på internet nu och fattat att Nikon oh Canon är dom två stora märkerna.. och det finns flera bra "nybörjarvarianter".
Det lutar åt en Nikon D3100, som har fått bra recensioner och inte är allt för dyr. En sån har min kusin också, så då kan jag ju få lite tips av honom :)
Nån annan som har nå andra tips?! Gärna fort, för jag funderar på att åka till Birsta och köpa en imorrn!


Funderar även på att köpa ett nytt tangentbord för det här är ju helt värdelöst måste jag säga. Pontus har väl spillt i det några gånger för mycket kanske....
Han säger dock att det inte är nån idé att köpa ett nytt för dom blir bara dåliga sen.. men vafan?? Det lär väl vara bra ett tag iaf.
Typiskt killar att inte kunna ha saker utan att förstöra dom :P

Skulle även behöva en ny datastol för den här sjunker ner till botten hela tiden, så man sitter typ 1dm ovanför golvet och får nackspärr och ont i axlarna för jag måste sträcka mig så för att nå upp till skrivbordet!!
Dessutom är den helt nersutten. Typ ingen stoppning kvar så jag får träsmak i rumpstackarn!
Men det får karln i huset fixa. Det är ju liksom egentligen "hans plats" som jag bara få låna när han är upptagen med annat. Annars förvisas jag raskt till någon av våra bärbara datorer... som är seeega....
Orättvist!! Vadå... bara för att det är hans dator ska an då ha första tjing? Nä ja förstår inte ja :P



Nu sitter jag och dricker saft. Fun Light. Den smakar gott i början... men sen kommer det en konstig eftersmak och jag får typ som halsbränna... och så dricker jag mer för att få bort det!
Ond cirkel.
Saftjävel.




Hehe, mamma hade köpt en liten SÄNG till katterna.
Eller främst till herr Morris, eftersom han tycker om att ligga ner...
Han har redan en som dock varit alldeles för liten men som han legat i ändå.
Den här var också lite liten, men steget större var en HUNDsäng, som kostade 800-900:- och det kändes ju liiite väl dyrt....

Millan fick bättre plats i den. Men det lär ju va Morris som kommer ligga där mest. Den står under bordet i köket, och han gillar ju att vara med hela tiden så det är perfekt.





Älskade djur! ♥
Visst såg det skönt ut? Iaf när Millan ligger där. Ser lite trångt ut för Morris :P


Åååh såg ju Elin, Roger och Emmy i tidningen också! Lyckades efter lite om och men spara ner bilden...



Visst är dom fina?! :)



Nu ska jag flytta mig till soffan och se lite Criminal Minds med min älskling som äntligen slutat spela sitt nya tv-spel... (iofs är det bra, för jag får ha datorn ifred för en gångs skull...)


Later!













KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!