2011-11-13
 19:15:04

Helgen

Igår var jag ute och red Berit. Barbacka. I två timmar. Direkt efter ett pass bodypump.
Det var en jättebra ridtur med tanke på att hon gick så fint! Dock var mina ben döda efteråt...För att inte tala om skavet i min stackars rumpa.....!!

image description

Såg två rådjur på åkern! Dom va jättenära, men hann såklart hoppa iväg innan jag fick av mig vanten och fram med mobilen... Berit blev stirrig.

Efter stallet åkte vi till Citygross o handlade. Blev två filéer tonfisk! Jättegott.

Aldrig ätit det förutom i burk eller som sushi förut. Men i Kroatien fick vi grillad tonfisk och en massa andra sorters fisk på en "fishplate" till middag nån gång. Kul att testa göra själv. Var ju väldigt enkelt. Bara steka med salt och peppar, typ 3 min på varje sida.

Mysmiddag och sen film o chips! :)

Jag har ju i några veckors tid nu haft enorma problem med min TORRA hårbotten! Hux flux så blev den bara jättetorr! Står som en snöstorm runt skallen på mig av torrskinn när jag kliar. Och kliar gör det heela tiden! Har aldrig haft problem med det förut, och det är väldigt jobbigt.

Fick iaf en liten burk med kokosfett av Maja som hon läst skulle vara bra för torr hårbotten. Geggade in det i hårbotten igårkväll och lät det sitta några timmar... Flott...

Känns som det blev liite bättre. Men idag har jag hett i gel mot torr hårbtten från apoteket också, som jag fått missbruka tusen ggr/dag i några veckor nu... Får testa kokosfett imorgonkväll igen kanske. (måste ju tvätta håret efteråt) Sen har jag även hört att olivolja eller honung ska funka...

 

Idag har vi varit på Helmers 1-årskalas!
Har var så söt i snelugg. Går gör han också, som en cowboy! ;)

Marita o Jerker hade bakat jättefina tårtor, muffins och kakor i härliga rosa och blå färger! Tog lite bilder med mina nya systemkamera som jah köpte förra helgen, men har inte lagt in dom i datorn än...

Helmer fick en träanka som han kan dra i ett snöre av oss i present. Den verkade gå hem :D

Tove var där också o fick smaka Helmers rån..

Ska se om jag får över dom finare bilderna från kameran sen...

 

Nu har vi precis kommit hem från middag i Söråker. Ska se ett Criminal Minds nu :)


Later!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!