2011-03-01
 19:46:06

Middagsfunderingar...

mmm! Sitter och äter middag nu efter att nyss ha kommit hem från ett pass pump! Då är det alltid som härligast att äta mat, när man har tränat hårt och är vrålhungrig! Speciellt när Pontus redan lagat mat då när jag kommer hem..! :)
Ugnstekt falukorv med sån där kryddig senap och lite starkare ost, och pressad potatis blev det. Gött!


Jag har ett problem! Ett inredningsdilemma skulle man kunna kalla det... :P
Det gäller gardinen i köket:
Köksfönstret sitter liksom så nära skafferiet (som man drar ut som en gigantisk låda) och dess överskåp, så vi kan inte hänga upp våra "vanliga" svarta gardinfästen från Ikea, för dom sticker ut för mycket..
Man kan ju fästa dom högt upp ovanför köksluckans överkant... MEN då kommer ju fortfarande gardinen hänga ned rätt så långt ut.. och varje gång man öppnar skafferiet så kommer man trassla in sig i en gardin och bli arg :/
Köpte ju en jättefin "rulla upp gardin" på Hemtex, men har inte listat ut hur jag ska bete mig för att hänga upp den än.. Finns det nån slags gardinstång man kan klämma fast på insidan av fönsterkarmen..??
(googlade på detta och det finns rätt mycket forum med sådana gardindiskusioner faktiskt..!)


Hmmm... Ge mig ett svar!



Här hittade jag en bild som jag snodde från en tjejs blogg.. Titta! Inga gardinstänger?! Typ sådär skulle ju funka. But how?? Det där är ju dock en HISSgardin.. inte en sån som man rullar upp... Fäster man hissgardinerna på nå speciellt sätt?


Nu är korven uppäten. Dags att ställa in allt i DISKMASKINEN! Det känns som världens lyx, har fortfarande inte vant mig! ;D


Sandra

freddes mamma har sånna.. hon skruvade en skruv och hångde upp dom.. finns det inge hål i hörnen på gardinen?? hennes hade det iaf! skit enkelt :) ska köpa sånna jag med:)



PUBLICERAT: 2011-03-02, 05:29:13 | URL: http://sandradeee.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!