2011-06-07
 01:52:19

Fiskedag

Idag har varit en heldag med fiske kan man säga...

På förmiddan åkte jag, Pontus och Olle ut till Bergeforsen. Tog Olles båt ut till ön som ligger mitt i älven, och flugfiskade därifrån. Jag övade på att kasta med Pontus spö.. har inget eget flugspö. Men nu började det gå riktigt bra så jag tror jag måste köpa ett sånt faktiskt! Riktigt kul. DOCK fick vi ingen fisk... det va heldödd.
Men en trevilg dag i solen blev det ändå.


Åkte hem, åt middag, vilade lite i soffan..
Sen åkte jag och Pontus till Spikarna runt kl.21 på kvällen och fiskade strömming! Har nästan precis kommit hem nu...

Det var skitkul!! Nappade typ hela tiden :D

Vi hade fem krokar på spöna (så man kan alltså få flera fiskar samtigit eftersom dom simmar i stimm). Jag fick både 1, 2, 3 och 4 på en gång faktiskt!! Pontus tyckte det va lite vääl nybörjartur när jag drog upp 4:an..hehe! Han har ju varit ut och fiskat där massa gånger och han fick inte så många på samma kast när han va ute första gångerna..
AAH, är man naturbegåvning så är man, hihi ;)








TRETTIOTVÅ stycken blev det!! :) Rensade och klara på klippan. Så fick fåglarna ha fest där när vi gått därifrån också. Kul för dom.


Nej nu har jag druckit upp min varma choklad så nu är det dags för sängen! Kommer nog sova gott inatt.
Imorgon ska jag rida Berit. Sen jobba på kvällen.

Natti natti!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!