2011-01-10
 00:57:19

Fiskeblogg

Nu är jag hemma hos mig. Pontus har åkt tillbaka till jobbet. Han jobbar inatt, var bara hemma en stund på rasten förut. Sakna! Tycker inte om att sova själv, trots att sängen är ganska liten känns det mycket bättre när Pontus trängs brevid mig :/

Har precis fört över lite bilder från kameran sen våran pimpelsemester 1-4 januari i Landösjön! Vill ni se?
Hehe ni har inget val... ;P


Hade lånat mamma och Lasses volvo för att få plats med allt (5 pers plus utrustning) och det var ju tur, för det var verkligen bokstavligt talat PÅ HÅRET att det gick! Vi fick kila in stövlar o spön lite här o där, där det fanns minsta lilla lucka... pust!


Trötta killar?
Vi var något överambisiösa och klev upp 06.00 första dagen. Tänkte att nu ska vi hinna äta frukost, ladda termosarna, klä på oss och packa oss iväg bort till isen lagom till det blir ljust ute, innan perkeringen är full!
Halv 8 var vi på isen ca. Trevandes i halvmörker följde man ljuset från de ännu mer överambisiösa gubbarnas pannlampor. Solen steg väl en timme senare typ :P


Första dagens fångst, 8 rödingar sammanlagt! Jag fick bara en... MEN min var störst! Viktigt! ;)


..in i ugnen så var middagen klar!


Dag två klev vi upp en något mer mänsklig tid och var på isen när det började ljusna. Perfekt. Fint också :)


Påklädd? Svar ja. Jag kunde knappt vrida på huvet! Men så frös jag knappt heller... Bara om händer o fötter litegrann..


Min fina fisk! Fick en till sen också.. Men den var så liten så den fick hoppa tillbaka i hålet.


Fångsten dag 2. Inte lika många. Gissa vem som drog upp den största fisken..?! ;))


Nej nu ska jag gå och lägga mig o läsa lite Isfolket! Imorgon ska jag kliva upp tidigt. Måste ringa Vårdcentralen, Banken, en mäklare, en kille om en lgh, åka och köpa lister med Lasse, eventuellt hinna träna nån gång, gå på stan med Ullis och sen kanske följa med henne hem och träffa hennes helt nya KATTUNGE!!

Hur ska jag hinna allt? Jag har nervryckningar hela tiden i höger ögonlock!! Kan det bero på stress kanske.....?




För att svara på en fråga i kommentarerna, så;

Ja, jag gifte mig i Sri Lanka 2005 med min dåvarande pojkvän John som kommer därifrån.
Vi bodde i Sri Lanka i nästan ett år innan vi flyttade hem till Sverige. Men nu är det mer än två år sen som vi skiljdes. Växte väl ifrån varandra, men vi är inte ovänner.

Att gifta sig när man är 19 år är väl ingenting jag rekomenderar. Men hela den historien är ändå ingenting jag ångrar! Det var en riktig upplevelse att bo i Sri Lanka, och jag var ju ung o kär....:P



Men nu har ju jag och Pontus snart varit ett par i ett år! <3 (herregud, tiden går fort!) Håller på att leta lägenhet för fullt, så snart blir vi sambos på rikigt. Fast det har vi egentligen varit hela tiden....och det känns helt perfekt! Kunde inte fått någon bättre! Älska!

Så nu vet du ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!