2011-08-24
 07:30:06

Hej!

Tänkte att jag skulle ta och göra ett litet inlägg här.. var ju ett tag sen nu igen!

Har haft mycket att göra de senaste dagarna. Jobbat både inatt och igårnatt.. Just nu sitter jag och äter frukost efter ett helt okej arbetspass. Igår var det värre. Massa maskinstrul och sena transporter, så jag var helt knäckt när jag kom hem på morgonen. Både jag och Pontus sov heeela dagen igår, typ till kl.16. Men det behövdes!


I lördags åkte vi med Lasse till Birsta för att frakta hem en massa grejer till badrummet.
Nu ser lägenheten ut som ett bombnedslag!
I vardagsrummet står handfat och badrumsskåp...och på golvet ligger en enorm kartong innehållandes duschvägg...
I gäst/datatrummet står en toalett... och i hallen kommer man knappt fram för alla kartonger med vägg- och golvkakel.

Jag vill städa!! Det är dammigt och skräpigt på golvet! Men jag kommer ju knappt fram själv så... orka böka runt med en dammsugare? Nej det får nog vänta tills vi kommer hem från semestern.

Lasse ska ju börja renovera i badrummet på lördag när vi åker till Kroatien. Så när vi kommer hem är det förhoppningsvis klart! :)

Just det.... Måste bära ut tvättmaskinen och torktumlaren från badrummet innan dess också. Undra vart vi ska ställa dem då? I köket? :P



Vi åt middag hos mamma och Lasse i lördags också. Kräftskiva! :)




Morris lägger sig i bakhåll på ryggstödet när vi äter efterrätt i soffan och hoppas på att få smaka..


I söndags var jag och red Berit. Tog en långtur och red till Gudmunsbyn och hälsade på Elin  och Roger som var där hos Elins föräldrar. 14 km härlig ridtur! Berit var så duktig så. Avslutade härligheten med att RAMLA AV när jag var tillbaka utanför stallet.....! Hon blev rädd för Ola som helt plötsligt dök upp brevid en bil. Gjorde ont även fast det nästan var från stillastående... suck.




Igår... nej i förrgår blir det ju nu... var jag på en roadtrip med mamma till Stenhuggaren i Bergsjö. Lämnade in mormor och morfars gravsten för att få morfars namn ditsatt.
Passade på att åka runt och kolla omgivningarna lite på hemvägen. Bland annat hamnade vi på ett inte så himla spännande Yxmuseum.....
Däremot något häftigt, var att vi åkte förbi en hage med Alpackor! Kanske världens häftigaste djur ju! :D




www.alpacka.nu

Mamma fick vända och stanna bilen så jag kunde springa ut och försöka locka till mig kreaturen. Dom var dock alldeles för upptagna av sitt gräs....



Nej nu måste jag lägga mig!! Sjukt trött.
Ska försöka kliva upp kl.13-14. Måste åka och köpa en ny lampa till badrummet. Glömt.
Plus en massa smågrejer inför resan....



Gonatt!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!