2011-08-06
 11:43:41

Blåbär

Igår blev det sent innan jag kom hem från stallet! Kom inte iväg förrän kl.19 nånting, för Pontus var borta så länge och jag ville ha bilen dit... Regnet hängde ju i luften.

Träffade Linnea i stalllet och tänkte rida ut tillsammans. Men när vi tagit in hästarna upptäckte hon att Alice hade en sko lös. Jag väntade medans hon fixade med den.. fick dra ut sömmarna och bända lös skon. Hoven sprack lite och fick tejpas med silvertejp... så det blev ingen ridtur för dem. När jag och Berit äntligen tog oss iväg var klockan efter åtta..

Red en och en halv timme. Gick fint :)

När jag kom hem (kl.22.30) överraskades jag av detta i köket:



Pontus hade bakat blåbärskakor, blåbärsbullar, gjort sylt och fördelat resten av blåbären han plockat i små matlådor som åkte in i frysen. 5,5 liter!

Min duktiga älskling! ♥

Tror vi ska äta pannkaka med blåbärssylt ikväll.


Nu ska jag dock göra mig klar för att träffa Maja och Ullis på stan o fika! Trevligt.
Sen blir det en sväng på Berit idag med.

Later!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!