2011-04-11
 14:56:34

Läkarbesök

Gick bra hos tant doktorn idag! Hon skrev ut mer kortison och sa att det inte är farligt att använda det länge på stora partier på kroppen, eftersom huden där är så pass tålig. Det var värre om det är i ansiktet.

Jag får även komma på ljusbehandling om jag vill! Men tackade faktiskt nej till det.. Det är ju ändå faktiskt på bättringsvägen med eksemen nu känns det som. Och nu när jag vet att det är okej att fortsätta smörja som jag gör 2gg/dag och sen börja trappa ner...så testar jag med det först. Det är ju dessutom snart sommar, och då blir de alltid bättre! :D

Men om det blir värre igen till hösten, så vet jag att det bara är att höra av mig så får jag börja en ljusbehandling då. Det är ju ganska jobbigt att gå på ljusbehandling dock, så jag slipper ju helst.... Då måste man till sjukhuset typ måndag, onsdag, fredag.. i en period på hur länge som helst.. och först ligga i ett bad med nå speciell vätska i 15 min. Sen ställa sig i ett solarium i 5 sekunder-3 minuter.. smörja in sig med alla hudkrämer, sen gå därifrån och känna sig helt kladdig. Och efteråt måste man undvika solen dessutom. Kul va?!


Efter jag varit på sjukhuset var jag dödstrött (kunde inte somna igårkväll...!) så istället för att ta en långpromenad i det fina vädret så la jag mig i sängen brevid Pontus och sov till kl.14.....! Det var väl lika bra, för nu ska jag jobba 16-06, tjoho!

Ska cykla till stan och köpa sushi som jag kan äta till middag på jobbet sen.. och fil till kvällsfikat. Måste testa pumpa däcken på nån mack också... cykelpumpen jag fick låna av mamma är ju dum :/




Här är min fina ananaspaj! Sjukt god! Hoppas Pontus äter upp den sista biten ikväll så jag slipper...hehe... ätit alldeles för mycket av den! :P Hoppas ingen vill göra styrke och rörelsetester ikväll på jobbet, för jag måste träna!!

¡Adios!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!