2010-10-06
 04:02:55

San Francisco day 13 & 14

Igår var det fint väder igen, så vi gick upp en sväng till parken och njöt av solen. Låg på en filt utanför The Conservatory of Flowers, lyssnade på musik och åt choklasmuffins.

På kvällen lagade jag och Pontus middag och bjöd Lauren och Martin. Fläskkotletter, potatis, sallad och viiin :)

Till efterrätt fick vi testa nånting japanskt som de hade hemma; Mochi! Små bollar av nån slags risdeg... med glass i Rätt gott faktiskt!





Sen bjöds det på mer vin, saké och olika dinkar. Trevligt! :)


Idag har vi inte gjort så mycket. Pontus mådde illa imorse (vet inte om det var den dyra whiskeyn martin bjöd honom på igår som spökade eller vad det var) så han la sig och sov igen efter frukosten. Jag satte mig ute på gården i solen och läste.. Skönt, man ska väl hinna ta det lite lugnt på semestern också!? :P

Nu har jag precis kommit hem från en skönhetssalong som Lauren rekomenderat. Manikyr och Pedikyr blev det. Samtidigt.
Satt i en jättestor massagefotölj, med ena foten i fotbad, medans en liten asiatisk kvinna jobbade med den andra foten.. samtidigt som en andra asiatisk kvinna fixade med naglarna på ena handen och en tredje asiatisk kvinna masserade den andra handen! hehe, helt underbart!

Har aldrig haft såhär perfekta naglar! Kan ju hoppas att det håller tills på måndag iaf.. Då börjar jag jobba igen, så då vet jag att det är kört för mina fina naglar..buhu..





Fick ett par otroligt snygga flipflops att gå hem i, så inte nagellacket på tånaglarna skulle bli förstört.
Kände mig inte alls dum.. i jeans, tjocktröja och alldeles för stora rosa flipflops... Kallt var det också, blir ju det på kvällarna här...

Nu har vi packat klart! Ska försöka sänga väskorna nu.. Lite orolig över hur det ska gå och hur mycket vi kommer att få betala för övervikt.. Gah. Vinflaskor väger ju...



Ses snart Sverige!


Bin

Välkommen hem! Ni är sååå efterlängtade = )



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!