2010-11-01
 21:13:43

Älgstek!

Oj nu var det länge sen jag bloggade! Var ju riktigt duktig på att uppdatera när vi var i USA, men nu när man är tillbaka i vardagen så finns det väl inte så mycket spännande att skriva om...


På tal om USA så sitter jag och laddar upp lite fler bilder till facebook från Pontus Mac nu.. Men det går så seeeegt så jag bloggar lite från min dator under tiden! :P


Igår var mamma och Lasse och hämtade en älgkalv i Kovland. Ja alltså en död, kött. De kom förbi med litegrann till mig o Pontus. Dock är ju våran kyl ständigt fullproppad med fisk, så vi kunde inte ta emot så mycket kött..
Men en stek och lite färs iaf. Gjorde iordning steken idag! Gööööh va GOTT det blev!! Inte visste jag att jag var så duktig på älgstek! (eller att det var så enkelt att göra...hehe)

Älgstek i gryta

Se fler recept från Byhäxan på kokaihop.se.


Hmm.. Nått mer spännande?
Jo, jag träffade Marita på Ica idag! Hon ska ju få barn när som helst!! (beräknat tills igår...) Spännande!
Ska luncha med henne och Ullis imorgon. Får hoppas att barnet håller sig kvar därinne tills vi har ätit klart då iaf..


Emelie och Marita, hemma hos Marita på spelkväll för någon vecka sen.
Man kan inte riktigt tro att dom är i samma vecka ;P

Nej nu har jag inte tid att sitta här längre, måste fortsätta läsa...!
Om ni inte läst böckerna om Isfolket, gör det!! Jag är helt besatt, hehe :D


Anonym

Marita har en pojkmage och väntar pojke, Emma har en tjejmage och väntar en flicka.

Trust me ;-)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!