2010-11-08
 19:10:08

Mörkrädd sjukis

Idag vaknade jag kl.10 av nån jävla gubbe som blåste löv utanför huset.. argh! Var så trött.

Kunde inte somna igår..!! (förmodligen för vi sov hela dagen nästan...)
Låg och läste typ halva natten... sen försökte jag sova... När klockan var 4 på natten gav jag upp och satte mig och kollade på tv istället, tills Pontus kom hem från jobbet vid halv 6.
Då kunde jag somna! :)

Sjukt vad jag har blivit beroende av att ha honom brevid mig! Har alltid problem att sova nuförtiden när jag måste somna själv.. Om han jobbar. Jag som ändå bodde själv här i 1-2 år innan vi blev tillsammans.. Hm..

Det är väl en blandning av att jag saknar känslan av att han ligger brevid mig....och att jag är så förbannat mörkrädd!! Jag ligger och skrämmer upp mig själv och tänker "vad var det som lät?!...tänk om det är nån under sängen?!eller i klädkammaren?!....var det inte nånting som rörde sig i köket nu?!...det känns som att nån tittar på mig nu?!.." osv.


Jaja... Efter lövblåsningsmannen blev tyst imorse så lyckades jag somna om en stund. Klev dock upp hyffsad tid iaf. Tog en promenad med Elin! Ingen jätteansträngande superlång sväng..men lite lagom. Hon är också förkyld, och har dessutom fått ögoninflammation nu, stackarn..


Efter promenaden tog jag bilen till Ica o handlade. Svängde in till Pontus lägenhet och vattnade blommorna. Kom hem.. Bar ner en massa grejer i förrådet. Diskade lite. Lagade mat... Och nu är jag helt slut!!

Fick lägga mig en stund på sängen och andas... Mina lungor sa "piiiip...piiiip"... Hosta har jag fått också.
OCH LOCK FÖR ÖRAT!! Har haft det sen jag vaknade. Otroligt irriterande!


Tog även med mig min jättestora isbjörn (Isis heter han) hem från Pontus lägenhet, där han legat aldelles ensam och dammat nu stackarn... Tänkte att han ska få sova med mig inatt, eftersom Pontus jobbar. Så kan jag inte bli mörkrädd!:)


Den bästa man kan ha brevid sig när man sover! ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!