2010-11-18
 18:34:05

- och +

Åååhåå jag är så less på mina eksem som jag nu har över hela kroppen!! Dom vägrar försvinna!
Huden är helt knottrig och kliar som fan. Försöker låta bli, men ibland går det inte.... och när jag kliar blir det rött, svullet och sårigt.

Buhu.. :(

Brukar få lite mer eksem än vanligt när jag är förkyld. Men nu är ju förkylningen över! Och såhär mycket eksem har jag inte haft på flera år.
Jag är livrädd att det ska bli som det var på gymnasiet när jag hade JÄTTEmycket eksem i typ två år utan att det blev bättre. Då ville jag bara dö vissa dagar. Usch!


Jag har fortfarande lock i örat! Var ju till vårdcentralen i tisdags och undersökte saken. Fick veta att jag har vätska innanför trumhinnan. "Men gud, jag har aldrig sett det såhär tydligt! Trumhinnan är som en påse för det är så mycket vätska innanför!" sa sjuksköterskan. Sen gick hon och hämtade en läkare som också fick kolla på min tydligen intressanta trumhinna...
Kommer få fortsätta vara halvdöv tills det går över. Var inte så mycket man kunde göra, bara använda avsvällande nässpray.. suck.

För att fortsätta med det negativa: Bilen startar inte!! Det var ju nått fel på den för några veckor sen också. Då blev vi tvugna att köpa ett nytt batteri, för det var tydligen helt slut.
Efter det funkade den bra. Tills det kom snö. Då blev det massa krångel med beställning av vinterdäck som drog ut på tiden och vi kunde inte använda den på en vecka.

Nu har vi nya däck och allt var frid och fröjd. Tills igår när vi skulle åka till jobbet och biljäveln vägrar starta. BATTERIET verkade vara urladdat. Haft det på laddning nu hela natten. Satte tillbaka det och skulle starta bilen... Men tji fick vi! Samma sak igen.
Nu måste vi alltså bärgare för att få bilen till en verkstad som kan hitta felet.

Okej, nu är det nog med allt negativt.


Igår fick jag iaf veta att jag är omtyckt som Områdesansvarig på jobbet! Alla processledarna får sätta betyg på oss områdesansvariga, där dom bedömer på massa olika områden(typ hur bra man kan processerna, kommunikation, mod, engagemang och allt vad det nu var...)
Jag fick 4 av 5, vilket betydde Över förväntan! :D "det märks när hon inte är här" och "årets stjärnskott" fick jag höra. Kändes bra att få något slags tack för allt jäkla slit!!
Det var någon av processledarna som skrivit "gått från en blyg liten tjej till ett riktigt rivjärn, i bra bemärkelse!" Hehe!
Jag vill inte skryta här nu, men jag blev bara så nöjd! Det trodde jag aldrig, att dom tyckte jag var så bra.. :)



Nej nu har jag inte tid med detta. Måste ut till bilen och kolla om jag hittar nyckeljäveln som försvunnit?!? GAAAAH, LESS!

Sen går jag till Maja och kollar på Robinson med henne och Ullis! Later.


sändra!

hihi! va kul! rivjärn var roligt :P synd de dära med bilen!!! hoppas det inte blir allt för dyrt att laga den!!!



PUBLICERAT: 2010-11-19, 22:25:00 | URL: http://sandradeee.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!