2010-06-09
 00:22:36

Nationaldagshelgen

Har haft en härlig helg, även fast det blev ett avbrott i ledigheten och lite jobb på Oscar i lördags. Det flöt på bra så det var helt okej..

Från och med nu ska vi dock börja jobba 21.30 istället för 19 (!) så man slipper stå och ha skittråkigt i flera timmar innan det blir något att göra.


I söndags var jag och Pontus ut till mamma och Lasse i huset och grillade med dem. Jag gjorde en tårta också, eftersom det var nationaldagen och allt ;P

 
Jag, Lasse och tårtan!*nöjd*


På kvällen åkte vi till Igeltjärn (som ligger alldeles innan man kommer till Armsjön där vi har sommarstuga..)
Har gått förbi där nångång när jag var liten, men aldrig varit och fiskat där förut.
Det var jättebra fixat, med trägångar runt halva tjärnen, grillplats, bänkar osv. Enda nackdelen var väl myggen. Fyyy fan va mygg. Men frusen som jag är så var jag tvungen att klä på mej 3-4 lager med kläder så bara ansiktet stack fram... så myggen hade ingenstans att bita. HA!

När vi bara hade fiskat en liten stund fick jag en liten fisk på kroken, men den tog sig lös alldeles innan jag fick in den till land. Doh! Sen var det tvärdött.
Men ändå roligt att vara ute, såg fiskar som hoppade och plaskade alldeles nära land så man blev helt frustrerad!!

  
  
Fika hade vi med oss också, mysigt :)


Aja.. det är inte direkt brist på fisk här även fast vi inte fick någon sist. Tror det ligger 3 stycken i min frys... och hemma hos Pontus vet jag inte hur många det finns. Han fick några riktigt stora i Bergeforsen för ett tag sen!


 

Behöver jag tillägga att han var ganska nöjd? :)
Hehe.. Jag får agera fiskfotograf förjämnan nuförtiden..


Neeej nu ska jag lägga mig i sköna sängen och sova! Fick inte sova ut ordentligt efter nattjobbet imorse. Har varit ute på en ganska lång löprunda ikväll i regnet också, så känner mig lagomt mör nu.

Säng säng säng..sova sova sova!




Antonnatalie

Excellent site!



PUBLICERAT: 2011-03-24, 11:40:23 | URL: http://antonnatalie.blogimagine.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!