2010-02-09
 14:14:35

Om mig.

Haha, nu kom min granne Lennart och plingade på min dörr. Han hade med sig skyffeln och undrade om jag behövde skotta balkongen.
Det har blivit ganska mycket snö där nu igen sa han... Så jaa, jag tog skyffeln och ställde den på balkongen så länge. Ska fixa det snart. Så Lennart blir nöjd :)

Han frågade även (igen) om jag vet om tjejen i lägenheten under honom bor kvar.. "det är tyst som en gravkammare!" där tyckte han.. Han sa (igen) att jag måste hälsa henne att hon får ha tvn på och spela musik om hon vill.

Jag vet att hon ska flytta snart, hon kanske redan har flyttat ut också... Då blev Lennart lite orolig: "Hon flyttar väl inte för att hon blivit störd av mig?!" Hiho, nej det tror jag inte. Han är så söt min lilla granngubbe! :P



På tal om något helt annat... ASTROLOGI!
Jag läste Maddes blogg och hamnade på en sida där man knappar in sina födelseuppgifter och får fram horoskop....


Mitt reultat: (Ganska mycket stämmer ju faktiskt vääldigt bra! haha!)

Solen i Skytten

Hon är god, idealistisk, entusiastisk och varmhjärtad. Hon är oberoende, har smak för resor och frihet. Hon är predisponerad för en yrkesmässig karriär.

Svagheter: hon är för äventyrslysten och lämnar saker åt slumpen: tar risker vilka orsakar problem: hon är upprorisk och har ett lekfullt lynne.

Månen i Skytten

Hon tycker om att kasta sig rakt in i det okända och in i äventyr: hon är rörlig, tuff och entusiastisk. Attraherad av långa färder, av att upptäcka det okända.

Svagheter: tar stora risker genom att hon kastar sig rakt in i det okända och in i äventyr. Oförskämd, framfusig och upprorisk. Oförmögen att stanna på en plats, hon är alltid beredd att riskera allt för att uppnå sitt mål.

Merkurius i Skorpionen

Spelar på ord, argumenterar, kritiserar, skämtar, är ironisk, gycklar. Hon är slug och kommer alltid att finna en lösning på ett problem.

Svagheter: gycklar, hånar, disputerar, grälsjuk. En verkligt tafatt figur. (haha..är jag?!)

Venus i Skytten

Öppenhjärtlighet, hängivenhet, generositet, välgörenhet, altruism. Hon tycker om utlänningar och hon kan finna kärleken utomlands. Har problem med familjen eller med samhället i vilket hon lever. Hon söker tillgivenhet, kärlek, långt från familjekretsen eller från fosterlandet.

Svagheter: hon tycker om äventyr och risker, och man kan alltid förvänta sig det oförutsedda.

Mars i Vågen

Aggressionen underkuvas helt enkelt. Hon lagrar motgångarna utan att visa det, men för många kan bli svåra att bära. Uppskattar konst, skönhet.

Svagheter: hon är snabb att kritisera samhället i vilket hon lever. Hon tycker om att behaga och spelar på andras känslor.

Jupiter i Vattumannen

Ambivalenta känslor, generös, filantropisk. Hon är tolerant och överseende.

Svagheter: en idealist fallen för uppror eller revolt.

Saturnus i Skytten

Hon har sitt eget sätt att tänka om ett ämne, hon har sina egna idéer om saker och ting. Hon respekterar samhället och dess regler styr hennes uppförande.

Svagheter: hård, oförsonlig, rigorös, okänslig och ibland omänsklig. Ett begränsat och inskränkt sinne.

Uranus i Skytten

Hon är blyg, ömtålig men stolt, djärv och livlig.

Neptunus i Stenbocken

Hon är omdömesgill, vis och förståndig.

Pluto i Skorpionen

Väldig sexuell aktivitet. (ojojdå..)


Sen var det massa mer information efter planeternas postition i husen.... meeen, överkurs! En sak där som stämde dock:

Mycket sensitiv. Fantiserar. Hon är lättskrämd, hon är ängslig, blyg, klok och känslig.




Sånt här går väl att passa in på de flesta egentlige, jag vet.. Horoskop i allmänhet menar jag.
Men jag tyckte det var lite roligt att det stod så mycket om resor, äventyr, samhällskritisk, känslig och vad det nu var mer... hihi.




Nej nu ska jag hämta upp tvätten. Sen skotta balkongen. Then it's off to work! 17-06.....





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!