2009-10-03
 13:15:03

Morfar och sågen

Flickan som lekte med elden.... Blev lite besviken faktiskt.
Boken är så sjukt mycket bättre! Det som var mest spännande i boken fick så lite plats i filmen. Och sen så hade jag glömt hur boken slutade, så jag trodde att filmen skulle fortsätta lite till. Det som är mest spännande händer ju efter det där..! Snopet när den tog slut helt plötsligt.. :P Men men. Okej film iaf.

Nu ska jag göra mig klar och följa med mamma och Lasse till biiiirsta.
Har fått erbjudande från K-rauta, om nån sorts pall med förvaring inuti. Får se hur den ser ut live. Skulle behöva sånna...

Behöver lite mer sittplatser i vardagsrummet. Och förvaring!

Köpte förresten en hängmatta i Mexico! En jättefin.. Skulle va najs att hänga upp den i ena hörnet i vardagsrummet tänkte jag. Men sen kom jag på att det kanske inte är en så bra idé.. Väggarna här är ju supertunna... och taket var visst ganska kasst fick jag vet när vi målade om det. (Det oroades över ifall om taket skulle rasa in eller inte, eftersom färgen är så tung innan den torkat..!!)
Jaja, tänkte att jag kan ju ha hängmattan ute hos morfar till sommarn..Probletem är ju bara att gubben har blivit helt galen på äldre dar, och kapar ner alla träd!!

Senast nu när jag var i Mexico så hade han varit ut och tagit ner en björk! (haallå, hur orkar han det, han som blivit så skröplig!) En björk som han själv, mamma och Lasse planterade för några år sen dessutom. Men det hade han glömt.

För ett tag sen muttrade han nånting om att ifall han varit piggare så hade han minsann tagit med sig sågen och kapat ner ett träd som står typ 500 meter bort, mitt ute på åkern. "Det skymmer sikten!"
Whaat?!
Linus berättade att hans morfar är likadan när det gäller träd..! och tydligen Elins också!!
Vad är det gamla gubbar har emot träd??? :O

Aja, nu måste jag snabba mej.
Ikväll blir det filmkväll hos mig. Star wars! Får se hur många vi orkar plöja igenom...




Hängmattor i Mexico. (+Rana)

Ciao.


Eva

Ja, vi får se hur de går imorgon. Kanske går bra att jobba också, på nått konstigt sätt...



Låter som att man borde läsa boken innan man ser filmen. :) Ska nog göra de så fort jag är klar me boken jag håller på me nu.



PUBLICERAT: 2009-10-04, 16:41:59 | URL: http://cizzibellan.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!