2009-11-19
 14:01:28

Herman!

Idag har jag varit på ett pass MC igen. Det var jobbigare idag än igår! Fler stationer, mindre folk (så man var ensam på varje station) och en jäkligt peppande instruktör..puh! Blev helt totalt slut.



Innan träningen kom Elin hit med Herman! En vänskapskaka... :)

Herman är en liten surdegssmet i en burk.
Den ska stå i rumstemperatur utan lock, och man ska röra om i den några gånger om dagen i 3 dagar...
Den 4e dagen "mata" Herman med mjöl, vatten och socker, sedan röra om då och då i 4 dagar till...
Sedan "matar" man smeten igen, delar upp i 4 delar. Ger förslagsvis bort 3 delar och bakar en själv!

Elin skulle baka sin Herman nu när hon kom hem.

Googlade på det.. och det ser ju ut att kunna bli jättegott! Man kan blanda i olika grejer.. typ kanel, hackade nötter, äpple, russin, choklad osv...


Sådär tillexempel.. Får se hur min Herman blir sen då hehe.



Nu ska jag dammsuga.
Sen ta en dusch..
I eftermiddag en sväng på Ikea.
Sen jobb...
Ska träna bröst ikväll på rasten. Med Elin. Pepp! :D



Eva

Kul grej! Har hört talas om såna där, men aldrig sett nån förut. =)



PUBLICERAT: 2009-11-19, 15:01:41 | URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Ullis

Jag har alltid haft en fobi mot den där Herman-degen, tycker den verkar äcklig som ska stå framme så länge:P Fick en sån när jag var mindre kommer jag ihåg. Urk, så ge den inte till mig, haha.


sandra

asså jag kommer garanterat ha ihjäl min Herman! den luktar lite läskigt tyvker jag:P haha!



PUBLICERAT: 2009-11-20, 12:48:44 | URL: http://sandradeee.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!