2009-11-25
 21:00:47

Jag seeer! :D

Varit på Memira idag och gjort en Lasik behandling. Det gick fort och lätt. Gjorde inte ett dugg ont! Det som var värst var nog att det sved lite i ögonen av bedövningsdropparna... no big deal :P

Efter lasern (som tog typ 5 minuter, luktade lite bränt och äckligt, sen var det klart) fick man sitta och blunda i en fåtölj i en halvtimme.. Sen undersöktes ögonen en gång, sen var det bara att åka hem.

Köpte ett par solglasögon på Memira, eftersom man är lite ljuskänslig såhär i början... Fick 30% rabatt på hela deras sortiment. Synd bara att alla var jättestora... eller synd bara att jag har så jävla smal skalle kanske man borde säga..! Blev iaf ett par pilotbrillor. De enda som inte var på tok för stora.

Suttit i soffan och blundat hela eftermiddan och lyssnat på en ljudbok...och försökt att hålla mig från att somna. När man sover har man ju ingen kontroll på hur ögonen rör sig, och de skulle helst vara stilla.

MEN DET ÄR HELT OVERKLIGT, JAG SER PERFEKT! iihihi!



Nu måste jag vara försiktig med ögonen i en vecka. Inte tvätta ansiktet så jag får vatten i ögonen, inget smink, ingen träning, simning osv... Lite jobbigt. Men det är såå värt det!

Det här är fan det bästa jag gjort någonsin!


Måste även sova med skitsnygga "ögonsköldar" de första två nätterna för att man inte ska gnugga ögonen i sömnen... Plastgrejer som man ska tejpa fast över ögonen. Haha. Får se hur det går att sova me dom...



Nu ska jag kolla på tv. Utan linser eller glasögon! Sjukt skönt.

Later.


Maja

Du får ta en ny bild på ögonsköldarna, de syns ju så dåligt :)


Eva

Va kul att de gick så bra!! :)



PUBLICERAT: 2009-11-25, 21:29:27 | URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Anonym

Gör man båda ögona samtidigt?

Är inte det onödigt riskabelt egentligen!?


marita

Coolt! Modigt att du vågade :) Du lär ju tjäna en massa pengar på operationen, jättebra tycker jag :)



Fina ögonsköldar.. hehe ;)


Sofie

svar: Ja om man gör en lasik- eller lasekbehandling så gör man båda ögonen samtidigt. Efter en lasik som jag gjorde så ser man bra direkt efter (lite dimmigt bara) och man har oftast perfekt syn efter några timmar... Lasek tar ca en vecka att läka.

Självklart finnt det risker. Som med allt. Men jag har läst mycket information om behandligen innan, och gick till en väldigt seriös klinik (Memira) så det kändes inte alls riskabelt.

"endast sporadiska fall av synskador eller permanenta komplikationer har rapporterats på världsbasis"


Lina

jag vill också fixa mina ögon! tänk att vakna upp på morgonen och se helt perfekt. kan tänka mig att det känns skönt att ha fixat det!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!