2009-08-09
 22:03:24

Sommar, sol och koskit i hagen!

Hello, dags för ett nytt inlägg kanske?

Jag har varit lite ur funktion sen i torsdags och inte kunnat sitta å skriva så mycket, men nu börjar det bli bättre...

Var med Elin i gudmunsbyn och red Gordon och Mille då, i torsdags. Tog en jättemysig tur genom skogen och avslutade med tokgaloppen runt en gammal travbana. Hästarna får ju inte sträcka ut så ofta så när vi rider brukar det kunna gå ganska fort...
Jag red först, med Gordon. Helt plötsligt dök det upp ett stort hål mitt i vägen! Gordon blev rädd --->  tvärnit ---> jag fortsätter rakt fram och landar på huvet/axeln mitt i en lerpöl.
Så därav har jag varit halv invalid i några dagar. Jätteont i axeln och ryggen. Men nu börjar jag kunna röra mej hyffsat normalt igen.

I fredags var vi och badade i ljungan, på ett ställe i Klockarberget bortanför där pappa bodde. Det va riktigt najs! :D Jönsson som har tjatat om att vi måste åka dit hela sommarn...för det skulle finnas en lian som man kunde slänga sej i... Men tyvärr var den gamla lianen borta, och den nya satt så konstigt till så det gick inte så bra.
Men det blev bad iaf. Och rullning nedför sandbrinken för vissa..
Lite bildbevis!

  
1. Roger, Jönsson och hans kompis gör ett försök att simma över till ön... och misslyckas. Strömt som fasen!
2. Elin och Annikki påväg ner för att känna på vattnet. Linus verkar tveksam..
3. Rulla nerför backen, fan va kul! tänkte Jönsson och Roger..

  
1. Roger i full fart neråt.. Rullandet övergick till spring..
2. Sandmonster.
3. Annikki o Elin studerar sina sämre hälfter...:P


  
1. Jag och Roger kollar på aborrarna som var väldigt närgångna
2. Leker och solar.
3. Elin kollar på utsikten.. eller kanske på ett av killarnas försök att simma över till ön?


Roger o Robban (Rogbert) lyckades till slut! Duktigt. Undra vad dom skulle till den där lilla grästuvan å göra...??

Igår och idag har jag varit i stugan, i Armsjön. Har varit tokvarmt i vattnet (23 grader) så jag och mamma har legat på bryggan och bara njutit.. Badat och solat, aah underbart!
Idag kom det dock lite moln och förstörde emellanåt. Men de försvann igen. Medans vi satt och fikade så regnade det på ena sidan av stugan och var helt fint på andra! Lite läckert :)


Dagens outfit! haha.
Det blev kallt ett tag. Hittade mormors gamla kofta och ett par otroligt snygga shorts i en garderob..

  
1. smultron! fanns hur mycket som helst :D
2. Högt vatten så det fanns inte nån strand alls typ.. Tur att vi har en brygga..
3. PLask.

  
Åkte till morfar en sväng påvägen hem. Mörka åskmoln in mot stan... Hade ingen lust att åka vidare..

Och mycket ritktigt så var det världens oväder när man kom hem! Jag som tänkt olja golvet och möblerna på balkongen ikväll... (vilket jag tänkt göra ca tusen gånger) men det sket sej ju.

Nu ska jag lägga min stackars rygg på värmedynan och kolla på tv istället.

Latrrrr!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!