2009-04-27
 14:38:09

Jävla värld!

Man blir så less på all skiiiit!

"Bomberna fortsätter att falla"
Trots löfte om eldupphör fortsatte artillerielden i Sri lanka på måndagen, uppger flera nyhetsbyråer.
I skottlinjen sitter tiotusentals människor fast som mänskliga sköldar.
FN varnar för en humanitar katastrof i området.

 En regeringssoldat patrullerar gatorna i en stad i norra Sri
(http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5003601.ab)

Men man undrar ju... vad hjälper det att göra inbrott på en ambassad i Norge?!

Inbrott på Sri Lankas ambassad i Norge

Tamilska demonstranter lyckades i förra veckan ta sig in på Sri Lankas ambassad i Norge och vandalisera den. Demonstrationerna som pågått i flera dagar ger uttryck för missnöjet över situationen i Sri Lanka där tiotusentals tamiler är instängda i ett litet område tillsammans med den tamilska gerillan LTTE.


(http://www.sri-lanka.se/nyheter-s8.php)



Och som om det inte är nog med att det är krig i Sri lanka, så är det ju svin-influensa i Mexico nu!!!
Jag som tänkt börja kolla på biljett dit, nu när jag så gott som vet säkert att jag kommer ha kvar jobbet i sommar.. Men det vågar man väl kanske inte..?! Jag som har sån otur och blir drabbad av allt sånt där skit, (nära döden i denguefeber när jag var i Sri lanka till exempel....) Jag skulle ju säkert bli smittad...

Länge sen jag pratade med Verre också, så nu är man ju måttligt orolig! :S Måste nästan ringa hennes mamma och höra om hon vet nånting...


80 har dött i Mexiko - nu misstänks smittan ha tagit sig ända till Europa
Svinpestskräcken har spridit sig från Mexiko, via USA - till Europa.

Efter 80 dödsfall tvingades president Obama i natt meddela att han mår bra.

- Hela världen kan drabbas, varnar WHO.

(http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4995805.ab)

Ja men va braaaa.. huvudsaken preseidenten mår bra liksom....!!!

Fy faaan jag hoppas den där epedemin går över snart! Fort!
.
Nu ska jag ner i tvättis igen.....


Ullis

Ja hoppas verkligen att verre mår bra!


Am

http://www.dn.se/nyheter/sverige/smi-avrader-fran-onodiga-mexikoresor-1.854812



Tråkigt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!