2008-05-20
 00:50:12

Promenix

Godafton!

Resumé av dagen:
* Gymmat på friskis.
* Birsta med mamma. Hitta en tv som ska köpas imorrn! Ingen soffa än dock...
* Promenad med Maja och Marita runt sidsjön...:



Maja skuttade runt som ett galning som vanligt...;) och Marita vägrade vara med på bild... Det var ett regnmoln som låg precis över sjön hela tiden också... Men vi blev inte blöta. Molnet var lurigt..!



Kisspaus i ronja rövardotter skogen! (massa vitsippor...)

Sen va Maja och Marita för lata och mesiga (trötta och ont i huvet) för att gå mer än ett varv runt sjön... Så dom tog BILEN (omg!) hem.. medans jag var hurtig som en jag vet inte vad, tog en omväg och gick elljusspåret genom skogen från Sidsjön till Nacksta. Det var svettigt och tråkigt, sen kallt och lite läskigt. Så jag lekte med kameran lite för att lätta upp stämningen eller nått... :)



Hittade en...tjärn? Sen en vägvisare till Klissberget. Trodde först det stod Kissberget, och tänkte genast på Marita! Där skulle hon trivas tror ja.. hehe ;)

image524
Hjälp blixten blev galen....!



Tog en genväg genom värsta gamla trollskogen sista biten.. Orkade inte följa vägen. Det va mörkt och lite småläskigt. Men inte så farligt. Hade kännts bättre om man suttit på en häst! Man är ju aldrig rädd när man är ute o rider, även om det är mörkt så man inte ser ett skit och man är mitt ute i skogen.. När jag är ute o går blir jag nojjig över allt möjligt.. att det ska komma björnar och attackera mej osv.... Inte så stor risk. Men man vet aldrig!!! :O


Puh, ute ur trollskogen och ser Nacksta! Snart hemma då..


Yes det var det. Åt en jättegod toast med ost, tomatpesto och kalkon när jag kom hem. Det var jag värd minsann! Jättegott vare! :)
Nu har jag ont i huvet.. Ska ta en alvedon och sova nu! Natti natt!


Eva

Haha... va lycklig du ser ut när du har kommit tillbaka till Nacksta. :p Tjärnen kallas för grodtjärn, har du inte sett den förut? ;-p



PUBLICERAT: 2008-05-20, 07:04:29 | URL: http://cizzibellan.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!