2008-05-19
 12:59:39

Frågor och svar..

Blev ju utmanad av Madde för några dagar sen.. Hade glömt bort det. Men här kommer det då...

Vad gjorde du för ett år sen?
2007.
21½ år var jag då.

Jag pluggade. Var snart klar med min andra sociologikurs.. Jag jobbade väl på posten en del, men inte lika mycket som jag gör nu för jag hade ju skolan också. Sen var väl det mesta ungefär som det är nu. Bodde här i nacksta med John osv.

Vad gjorde du för 5 år sen?
2003.
17 år var jag då.

Jag gick andra året på Hedbergska, samhälle gick ja, tillsammans med Marita o Emelie. Jag var tillsammans med Dennis sedan e1½ år tillbaka vid den här tiden, och bodde nog med honom i hans lägenhet i Kuben just nu. (eller var det nästa år?? svårt o komma ihåg vilket år man gjorde vad..!!)
Det hade året var jobbigt.. Pappa dog i september 2002.. Allt var overkligt hemskt och jag mådde skit. Jobbigt att komma tillbaka till skolan och allt sånt. Men jag hade ju Dennis och alla kompisar som stöttade mig iaf. I samma veva fick jag helt plötsligt massa eksem över hela kroppen. Atopiska eksem fick jag veta att det var, som man inte visste varför man fick eller riktigt hur man skulle bli av med.. Gick på olika sol-behandlingar på sjukhuset 3 gånger i veckan, och provade säkert 100 olika krämer men ingenting ville hjälpa. Jag och mamma åkte även utomlands två gånger det året, bara för att mina eksem blev bättre då jag fick vara i solen.. Till Gran Canaria åkte vi båda gångerna...
Just nu var det ju snart sommarlov. På sommaren var det väl festivaler som gällde. Undra om det var det här året vi åkte till Arvika? Jag blev allergisk mot Verres tält som det var mögel i, eksemen blev mycke värre och jag åkte hem tidigare än planerat. Men innan det så var det roligt. Fick se en spelning med Looptroop iaf :)

Vad gjorde du för 10 år sen?
1998.
12 år var jag då.

Jag gicik i 6:an på Hagaskolan. Vi var den bråkigaste klassen som alla lärarna fasade för typ... Men jag trivdes har jag för mej. På fritiden var det väl stallet som gällde. Jag och Verre hade nog fått börja rida två gånger i veckan nu, och hade säkert varit med på en del tävlingar också. Med Bacon då såklart, min älskingspålle! På sommarlovet kommer jag inte ihåg vad jag gjorde.... Var säkert ute i sommarstugan i Armsjön med mina kusiner och badade massa.. Varannan helg var jag hos pappa, och kanske lite mer när han hade semester. Annars var jag väl mest med Maja och Verre, som vanligt :)

Vad gjorde du för 15 år sen?
1993.
7 år var jag då.

Skulle snart ha min första skolavslutning. Gick i 1:an på Haga.. På skolavslutningen åkte jag, mamma, Verre och hennes mamma ut till Galtström och hade picknick. Det blev en tradition som vi fortsatte med i flera år på skolavslutningarna. Nice :)
Hade väl precis börjat rida på Kungsnäs det här året, och var helt tokig i allt som hade med hästar att göra. Favoriten var Knicken, en liten vit tjockis.. 

Vad gjorde du för 20 år sen?
1988.
2 år var jag då.


Jag bodde i Njurunda med mamma och pappa, i huset som morfar bor i nu. Gick på Mjösunds dagis.. Maria och Christian var mina bästa kompisar.. Sen kommer man väl inte ihåg så mycket från den tiden.. Jag tyckte om att rita, lyssna på sagoband, vara ute och titta på morfars får och kaniner.. Bodde i alla fall kvar där ute tills jag skulle fylla 6 år.. Då skiljde sig mamma och pappa och jag flyttade in till lägenheten i stan med mamma.


Sådärja.. nu utmanar jag Eva, Nelly och Sandra att svara på dom här frågorna! :)


Eva

Svarar kanske sen, men är för senil, så måste nog tänka läääänge för att komma på svaren. :p



PUBLICERAT: 2008-05-19, 13:39:58 | URL: http://cizzibellan.blogg.se
neeely

hahah vafan :P



PUBLICERAT: 2008-05-19, 14:06:38 | URL: http://neeely.blogg.se
sandradee

haha, men guuu, ja har ju så dåligt minne, men ska försöka klura:P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!