2008-06-23
 19:21:06

Midsommar och semesterplaner..

Jag mår inge bra idag.. Håller på o bli sjuk känns det som. Ont i huvet, halsen och snorig.. Dessutom är min ena hand svullen! Tumm-muskeln eller vafan det är... gör ont! Speciellt när jag gör "sortera post eller skriva sms rörelsen". Hm..
Har bara legat i sängen heeela dan idag. Ska jobba inatt, bara natten som tur är... Jag som tänkte träna innan, kanske ingen bra idé om man inte är riktigt frisk. Doh!

Jaja....
Midsommarhelgen har passerat. På midsommarafton var jag hos morfar med mamma, Lasse och John. Åt massa god mat och tog det lugnt bara.. Mysigt. Spela lite cricket också, tills bollen försvann in på en åker....

   
   

I lördags var jag, Anna, Ullis, Maja och Marita på Sex and the city premiären! Filmen var skiitbra! Mycke bättre än jag förväntat mej faktiskt :) Efter det var vi på Olearys. Riktigt bra kväll blev det.


Förresten, har ju inte berättat att jag fått semester 31 augusti - 16 september... För jag ska åka med John till Sri lanka då!!! Hans syster ska gifta sig, så vi ska på bröllop.. Ska bli roligt att träffa Johns familj som jag inte träffat på över två år! :)

Lär ju inte bli mycket sola och bada kan jag tänka mig... veckan innan bröllopet kommer det va massa som ska göras.... Ett lankesiskt "normalt" bröllop är ju inte riktigt samma sak som enn vanligt bröllop här hemma... Vet inte hur många som är bjudna, men man kan väl räkna med några hundra iaf.....

Tror att jag och John ska hyra en liten lägenhet ganska nära där hans familj bor, i Colombo.. Vi får nog inte riktigt plats hemma hos hans föräldrar, och det blir billigare än hotell.  När vi bodde i Srilanka sist så hyrde vi ju ett hus i Negombo, en bit norrut. Där hade jag väl helst viljat bo... Där finns det fina stränder o så.... I Colombo finns inget sånt. Men men, hoppas vi har tid att åka ut dit ibland, mellan alla släktbesök och bröllopsfixande....

Skulle vilja åka till Hikkaduwa också! Det ligger en bit söderut.... Vi åkte på utflykt dit en gång när Verre var och hälsade på... Men då fick jag Denguefeber (typ som malaria..) första dan vi kom dit, så vi var tvugna att åka direkt tillbaka till Colombo och jag fick ligga på sjukhus typ nära döden i en vecka. Så jag såg inte så mycket av Hikkaduwa...... Men jag vet att det är fint där!

Det är ju lite oroande att det typ är inbördeskrig i Sri lanka nu dock.... Ungefär varje veckan hör man om självmordsbombare som sprängt bussar o sånt. I Colombo. Där vi ska bo. Där Johns släkt bor.
Hans familj är inte alls oroliga över det. Dom säger att det inte är nån fara alls, det är bara att komma. Men dom är ju van. John är inte heller speciellt orolig... Så länge han minns har det ju varit oroligt där. Men jag är inte van!! Gah... man blir ju lite skraj. . .



Men man kan ju inte låta bli att längta dit i alla fall...




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!