2008-01-24
 20:25:51

hudproblem o matlagning

Nu håller jag på och lagar mat! Det blir nån rotfruktsgryta med tomatcreme till... Ett recept som jag hittade på jobbet när jag satt och sorterade post. Då kom ett litet recept där..  :) Jag var påväg att slänga det först, trodde det var ett kvitto (kommer många kvitton som folk av nån anledning lägger i brevlådan... och annat också.. som glass, hamburgare, strips, öl, bananer, inhandlingslistor....osv..) MEN tur att jag inte slängde det då. Blir nog gott..
Det är med potatis, morötter, palsternacka, purjolök, svap och brocoli.. och så en sås till på tomatpesto och kesella!

Jag skulle egentligen ha varit på jobbet nu.... Men jag är hemma, och jag jobbade inte förra natten heller. Sjukanmälde mig på grund av eksemen som har blivit tokiga.. Jag var påväg att åka till jobbet igår, skulle få skjuts med mamma. Men när hon såg mig, hur röd, torr och svullen min hud var, och hur mycket det hade spridit sig från halsen upp i nästan hela ansiktet så tyckte hon att jag inte borde jobba. Och MAN SKA LYSSNA PÅ MAMMA JU...! :P
Jag kände ju själv egentligen att jag verkligen INTE ville jobba.. På posten är luften så torr och full med pappersdamm, så huden mår ju inte alls bra av att vara där. Men det kändes så dumd att sjukanmäla mig "bara för det".. Jag var ju inte sjuk på riktigt liksom... Fast när mamma (och john) sa att jag skulle göra det så kändes det lite bättre.... Så nu är jag hemma och försöker bli bra.... Ska ju som sagt till sjukhuset imorrn och träffa en läkare och förhoppningsvis få recept på nån ny mirakelhudkräm...(??) *hoppas hoppas*

Påverkas huden av att sitta för mycket framför datorn?? Nån som vet? Jag har fått för mig det....? Det är ju massa strålning och skit antar jag..  Därför har jag inte suttit vid datorn nånting idag! ... ok nu ljög jag..... satt här kanske 20 min förut... men nästan ingenting!! Fick låna lite böcker av mamma så jag ska ha nånting att göra, och inte hamna här.. (haha tragiskt va datorn tar upp stor del av mitt liv....!!)

Var och tränade med Marita förut. (Det började klia massa på halsen nu när jag är eksemig och bli svettig.. men det vare värt!) Efter träningen gick jag med henne in till stan. Gick förbi HENNES NYA LÄGENHET!! woho, va kuuul, äntligen har den stackars ljustabon kommit närmare stan :D

Oj nu är maten snart klart. Måste röra ihop tomatsåsen till bara! Hej så länge..


lollo

Ja, huden kan påverkas av en datorskärm. Jag har själv en kompis som har fått röda eksem som kommer och går. Han har blivit så känslig att han numera inte ens tål ljuset från lysrör.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!