2008-12-03
 16:35:09

Some new shit!

Jag har nu levt utan sen jag flyttade in i den här lägenheten. Jag har klarat det, men det har varit tungt vissa stunder... ibland visste jag inte hur jag skulle stå ut... om jag skulle överleva?!
Mammas gamla fåtöljer har stått som två relativt orörda, olustiga dammsamlare.. vardagsrummet har inte känts riktigt inbjudande... nånting viktigt har fattats för att göra det fulländat!! Men nu står den här.. 240cm lång skönhet.. Bellus är dess namn..

JAG HAR FÅTT MIN SOFFA!!! :D

Haha äntliiigen!! 

Den kom imorse kl.9.20.. Jag hade jobbat natt och bara hunnit sova två timmar = jag var en zombie.. Det var bara en gubbe som kom med den, så det var meningen att jag skulle hjälpa till att bära upp den.
Ja men tjena....
Gubben gick först, så jag hamnade alltså underst när vi skulle upp för trappan. Gah...
Efter första trappsnutten märkte vi att soffjävlen var extremt lång och vi var tvugna att lyfta den högt för att kunna svänga.. Precis då, när jag tänkte lägga mej ner, grina och skrika "det gååååår inteeee..!!" kom en av gubbarna som bytte fönster i min lägenhet för ett tag sen, som en räddande ängel och tog över. Sen gick det ju ganska bra uppför trappan. Va tvungen att skruva bort gavlarna för att få in den i lägenheten dock.... Men efter mycket om och men så står den nu på sin plats och ser perfekt ut, woho! :)

Tackade fönstergubben tusen gånger för hjälpen, förstår fortfarande inte vart han dök upp ifrån? Dom är ju två hus ovanför och byter fönster nu. Hur såg han att jag behövde hjälp som? Men tack tack snälla finska fönsterman, hade inte gått utan dej :)
 

Jag ska snart till birsta med mamma och köpa gardinstänger och eventuellt gadriner också om ja hittar några :P Hade tänkt köpa en kamera, men ja vet inte om jag har råd... Kontot börjar kännas lite tomt nu efter att jag betalat soffan. . .  Man kanske ska ha råd me några julklappar också. Äh, vi får se.. Får väl önska mej pengar i födelsedagspresent då. Jag vill ha en kamera nuuuu!

Later!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!