2007-10-06
 22:06:10

Morfars mordhistorier..

Jag saknar mina kompisar!!

John ville att jag skulle följa med honom o hans kompisar ut ikväll.. men jag har verkligen ingen lust o dra till krogen. Det är ju alltid samma sak. Lessssss på det... Dom har åkt härifrån nu iaf. Lika bra det. Tycker bara det är jobbigt om dom ska sitta o förfesta här när inte jag ska dricka själv... Känner mej som en surkärring men, whatever :P

Tänkte sitta hemma i nya fina vardagsrummet ikväll o kolla på nån film eller nått.. men det är tråkigt ensam :( Skulle va perfekt om Maja eller Marita eller nån va hemma.. Länge sen vi hade en myskväll me middag o massa gott.. *sakna*
Så jag fastnade här vid datorn istället. Som vanligt. Spelar betapet o tycker synd om mej själv. Även att jag bara förlorar det skitspelet hela tiden, och blir på ännu sämre humör..haha..jag är tragisk.. BÖLA.

Men nej, det är väl inte så hemskt som det låter. Rätt skönt o va ensam ibland också...

Idag var jag med mamma o Lasse ut till morfar som sagt.. Jag fick veta att morfars morfar blev mördad!!! Vaa, varför har ingen berättat en så spännande detalj förut?!!

Mordhistorien: (morfar fick ju lov o dra historien för mej!!)
Morfars morfar tillverkade träpumpar (eller vad det nu var.. nånting i trä var det iaf..). Han hade sålt en sån pump till en gubbe som bodde i Maj (i Njurunda) och han var påväg hem till den här gubben för att få betalt för pumpen. Påväg dit går man över en bro som går över nått vatten...en å eller nått (?) När han var mitt på bron så mötte han gubben som han skulle få pengar av. Men den gubben hade ingen lust att betala, så istället knäade han morfars morfar, tog tag i honom och slängde honom över broräcket, ner i vattnet. Så han dog.
Som tur var så var det en person i gården intill som sett alltihopa och anmälde den där gubben. Gubben fick ett långt fängelsestraff! När han blev frisläppt var han gammal och dog några månader senare. Rätt åt honom!

Spännande va? Precis en sån historia som en morfar ska berätta för sina barnbarn.. Vet inte varför morfar har glömt o berätta den?! Han som alltid brukar berättar gamla historier..(som man oftast hört mer än en gång..... men som är roliga att höra endå :))

En av historierna handlar om en annan ganska nära släkting (hans morbror eller nått) som gick ner i källaren och tog livet av sig. Han sköt sig själv i huvet och hans fru hittade honom....

MEN nu ska jag sluta berätta morfars historier här. Ni får åka o hälsa på honom själva om ni vill höra mer. Egon Nordin i Njurunda. Inte så svårt o hitta honom, fråga efter smeden.. :D

Eeeh..ja. Väldigt intressant inlägg det här :P

Nu ska jag lägga mej i soffan o äta nyttiga chips med guacamole. MmmMmm!


marita

hej lillrumpan! laskigt det dar med din morfars morfar! :O jag kommer hm pa fredag! ar ensam i bangkok nu.. de andra ar kvar pa bali, lyckostarna! :) ar pa arlanda 09.40 imorrn. sen kommer jag val hem nagra timmar senare vettu, kuuul va? (fast jag hade velat stanna kvar pa bali...........)


marita

hej lillrumpan! laskigt det dar med din morfars morfar! :O jag kommer hm pa fredag! ar ensam i bangkok nu.. de andra ar kvar pa bali, lyckostarna! :) ar pa arlanda 09.40 imorrn. sen kommer jag val hem nagra timmar senare vettu, kuuul va? (fast jag hade velat stanna kvar pa bali...........)


marita

hej lillrumpan! laskigt det dar med din morfars morfar! :O jag kommer hm pa fredag! ar ensam i bangkok nu.. de andra ar kvar pa bali, lyckostarna! :) ar pa arlanda 09.40 imorrn. sen kommer jag val hem nagra timmar senare vettu, kuuul va? (fast jag hade velat stanna kvar pa bali...........)


marita

oj. det blev visst 3 likadana inlagg, haha



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!