2007-05-05
 18:38:30

svampbob

ååh va trött jag ärrr...

Borde laga mat. Men jag vet inte vad jag ska hitta på.. Har färsk svamp hemma.. den vill jag äta.. men man borde väl ha nått till antar jag? hmm.. steka svampen med nå..bönor kanske...det är väl typ det enda som inte är i frysen..
Va jobbigt det blev.

Köpte presenter till Lasse på stan förut. En röd t-shirt, ett svart linne och ett par matchande leopardmönstrade karlsonger med röda kanter :) Han blir säkert vacker i det.. Mamma köpte nå byxor åt honom...hon ville inte att han skulle gå omkring i bara tröja o dom matchande karlsongerna tror jag... attans! min plan gick i stöpet!

Ikväll ska jag o John ha nån slags myskväll... :) Med film, ost, kex, vin och jordgubbar!! Jag är så sugen på att äta upp jordgubbarna nuuuu!! stekta jordgubbar o svamp, kan det va nått? nej kanske inte..
Hoppas karl slutar jobbet hyffsat tidigt ikväll så jag slipper sitta här o vänta o dreggla över gosakerna....

Nu var det väl tänkt att jag skulle plugga lite... hm.. jo, jag ska försöka. Måste äta den där svampen + nått mer innan så jag inte svimmar av hunger bara..

Trevlig helg!
Ät en älg!

Å, förresten!! En historia från dagens bussresa:
När jag åkte hem från stan idag så satte sej en ganska liten (kanske 10 årig) invandrarunge (vet ej om det va en kille eller tjej) brevid mej.. Mamman satt bakom och mormorn(?) framför..
Först stampade ungen mej på foten typ 7 gånger innan den hade satt sej ner.. Sen efter nån minut började den skrika konstiga ord på nått språk!! Den skrek mest typ.. "wööööu!!" och.."aaaaaaaaahh!!" och sånt.. Jag satt stel som en pinne. Ungen höll även i en hårborste som den satt o pillrade på. När den skrek sådär vart jag lite rädd och trodde att den skulle attackera mej med borsten... :O
När det blev två lediga platser längre fram i bussen försökte mormorn få med sej ungen dit fram "jalla jalla" sa hon.. Men när dom kommit halvvägs började ungen gasta konstiga ord igen, o sprang tillbaka o satte sej brevid mej i klev mej på foten igen.... 

Ja, det var allt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!