2007-05-19
 17:54:54

på lande!

Tjallåå..........

Idag har jag varit i tränat på jobbet! Klev upp kl.9 o åkte dit! (tidigt!!) Det va en instruktör från ego som va där o hade ett core-pass :) Skiitbra var det. Min mage dog. Nästan.
Sen efter det (+ lite mer gym) så var jag på stan med mamma o fikade o köpte present till min kusin..
Vi va o testade sånna där solarium som man står upp i. Dom va också skiiitbra! Man kunde sola max 7 min tror jag det va.. Jag tog 4 min. Man hann inte ens bli svettig ju ;D Hoppas bara att jag inte kommer bli röd.. Har inte blivit det än iaf, men ibland kan det komma senare... vill ej bli en tomat.

Å i torsdags va jag, John, mama o Lasse hos morfar i Njurunda. Lekte fotograf så här är lite bilder från det... :)


mamma o morfar. (morfar va nöjd o tyckte han såg ung ut på bilden, hihi. han är 87..)


vi va o köpte blommor.. john hittade en svärmors tunga, o jag hittade en söt katt i en kruka :)


planterade nya blommor på pappas o farmor o farfars grav. Fint!


Lasse fick äran att klippa gräset med gräsklipparen som alltid krånglar...(observera morfars fina gröna bil!)


närmsta grannen.. Hon brukar joddla.. eller vad heter det??! när man sjunger konstigt..och lockar på kor (?)


morfars hus från baksidan.. det röda alltså inte det bruna :P


utsikten.. nolbykullen äre. lite snö kvar i slalombacken minsann!

Jaha det där va ju trevligt. Jag blir nostalgisk ibland när jag är hos morfar. Jag bodde ju där när jag va liten.. Och mamma bodde där när hon va liten. Och morfar föddes där också... Släktgård alltså.
Men nu börjar morfar tycka att det är jobbigt att ta hand om hela gården (konstigt han är ju bara 87...!) Mamma o Lasse vet inte om dom ska köpa huset o flytta dit eller inte. Om dom gör det kommer jag säkert känna mej TVUNGEN att flytta dit när dom blir gamla o inte vill bo där längre.. Jobbig situation..  Skulle ju kännas så fel om nån främmade person köpte stället liksom. Det är ju vårat!! eller.. morfars...

Jaja, det är väl ett senare bekymmer..

Nu ska jag äta mat! Rökt makrill! mums! :)


marita

åh, du måste ju ta över det där stället! åtminstone som sommarhus eller nåt!!! ett ställe dit du kan dra dina barn och ta det lugnt! :) jag o maja åt på biteline.. skitgott.. du o dina makriller..plugga lugnt.



PUBLICERAT: 2007-05-19, 21:46:13 | URL: http://marita.blogg.se
marita

gud vad du är lik din morfar förresten :)


sofie

haha tack marita! jag ser ut som en 87årig gubbe.. :P


maos

men man ser ju likheterna! han ser ut att ha varit het när han var ung ju! :D



PUBLICERAT: 2007-05-21, 21:21:16 | URL: http://marita.blogg.se
sofie

ja han va snygg när han va ung faktiskt! :) mormor brukade visa kort o skryta om hur snygg han var. hehe..


maririta

ja! jag säger ju det :)


am

jättefina bilder!
och vilken bra musik!! :D



PUBLICERAT: 2007-05-23, 22:32:59 | URL: http://sonido.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!