2007-05-01
 18:56:48

jag har blivit rånad!!

Länge sen jag skrev nått nu.. Har väl varit ganska upptagen i helgen.

Liten sammanfattning:
I lördags var det ESB-dag på jobbet hela dan (utbildning om hur nya maskinerna funkar..) Sen på kvällen åkte jag o Elin till Pelles syrras födelsedagsfest.. Verre var med ett tag också! Hon va hemma från  Norge o hälsade på. Kuuul =D
Efter pellessyrrafesten (där jag, elin o pelle nog vart uppfattade som ganska tråkiga eftersom vi bara satt o pratade om jobbet..) tog vi taxi ner till avenyyyy.. Brukar bli aveny när man ska ut med jobbfolk. Ganska roligt med lite variation från att bara gå på Olearys hela tiden.. Det vart väl en hyffsat lyckad kväll iaf..'

Sen i söndags var jag o fikade med norge-verre på Coffeehouse. Jag har aldrig varit i stan på en söndag förut tror jag. Men dom har ju börjat ha söndagsöppet nu! Coolt. Fast jag brukar väl oftast ligga hemmma o va bakis o knäckt på söndagar iaf... :P

Jobbade söndagnatt.. Hann sova ca tre timmar när jag kom hem, innan jag skulle till skolan. Imorrn kommer det bli ännu värre! Jag ska jobba inatt, sen börjar skolan kl.8 imorrn! Det är seminarium, o det vill jag inte missa för då måste man göra nån extra uppgift.. orka.. Såå jag får gå till skolan direkt efter jobbet utan att sova. Hej jag är en zombie..

Å nu glömde jag att berätta om den viktigaste händelsen!!
När jag gick in på min internetbank i söndags o skulle betala räkningar förväntade jag mej att jag skulle ha ca.6000 där. Hade inte använt kortet nånting när jag var ute på lördan så.. MEN det fanns bara 900nånting på mitt konto!! 5000:- spärrat stod det!
Typ en timme senare ringde nån från swedbank o frågade om jag upptäckt nått konstigt med mitt konto.. JAA det saknas femtusen!!
Hon berättade att dom misstänkte att nån hade kommit över mitt kortnummer och försökt ta ut ännu mer pengar, men bara lyckats få 5000! och den som har gjort det har spelat bort pengarna på Unibet! Jaha tack då!! Fan låt bli mina pengar!!!
Nu har jag polisamält det och ska till banken imorrn o fixa..
Det är tydligen inte SÄKERT att jag får tillbaka pengarna av banken, sa dom igår när jag va där!!!
VA I HELVETE!  Jag SKA ha tillbaka mina pengar. Om banken inte kan se till att mina pengar är säkera hos dom så är väl det fan deras skyldighet att ge tillbaka dom till mig om dom försvinner?!
Mamma vart upprörd när jag berättade det och sa att hon ska följa med dit imorrn och se till att jag får tillbaka pengarna. Hehe. Bra att ha en bestämd mor när jag själv är så mesig....

Nu ska vi äta middag! John har lagat nått gott som smakar Srilanka..! Mmm-mmm! :)


marita

VA!!!!!!!!!!!!!??????? SHIT. måste man börja spara pengarna hemma nu eller?! vilken bank har du? :O


marita

men hur har det gått till??! :O jaha. swedbank.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!