2007-06-26
 14:18:22

bröllopsdag och hästar!

Igår firade jag o John våran bröllopsdag! Coolt. Vi har varit gifta i två år nu! Fattar inte hur tiden har gått så fort..?!
Vi va på tandoori o åt indisk middag. Gott. Men inte lika gott som hemlagad mat i Srilanka...

I söndags var vu ju o red på nordsvenskar i Njurunda. Det var typ min bröllopsdagspresent till John.. Fast kanske mer en present till mig själv kanske.. :) Det gick jättebra, John va så duktig! Han fick rida en lugn gammal häst (26 år!!) som hette Ture. Dom gick sist i ledet, ca 10 meter efter oss andra.. hehe. Men han fick till några riktiga galoppsträckor iaf! Jag va så stolt :D
Jag fick rida en pigg häst hette Zeke. Han va jättehärlig! Försökte springa förbi dom andra hela tiden..
Mamma var ju med också. Hon fick rida en som hette Finnix. (ok alla bryr sej säkert jättemycke om vad hästarna hette.....)

När vi kom dit så var det en hund ute på gården. En border collie. Den va jätteglad o kom fram till mig direkt. Tänkte på att den såg ut som Dennis mammas hund Skip. Hon fick ge bort honom för att Skip o hennes andra hund Charm slogs hela tiden..  Sen när gubben som äger stället kom ut ropade han på huden, för den skulle gå in i huset. Han sa SKIP till den!! Så jag frågade om han hade fått honom från Tina, och det hade han! Det va Skip!! :D Tyckte det va lite coolt! Undra om han kände igen mej.. Kanske va därför han va så glad :)

Lite bilder:


Albin o jag. Han försöker äta upp kamerafodralet..


Zeke, som jag red

                                                            
John är modig o vårgar peta lite på Ture.. :P


Grisen och SKIP!


Tillbaka efter 1,5 timme ridtur


Utanför stallet


fina Zeke


marita

åh, kul att det var samma hund! och kul att ni red. gud vad modigt att rida. och stå med ansiktet sådär nära hästen. de är ju gigantiska! hjälp.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!