2007-12-04
 20:02:54

Maaaat!

Den här dagen blev lite konstigt.. bara för att Fabian väckte mig så tidigt.. :P
Efter att vi hade gått ut o gått en sväng i skogen med honom blev det lite julstädning här hemma (eller vanlig städnings kanske..?) och efter det blev jag dödstrött..!! Hade ju tänkt gå in till stan en sväng och kolla på skor idag! Men det orkade jag inte. Somnade istället.. Sov till 17, sen släpade jag mig iväg till Friskis&Svettis och körde ett styrka/medel pass (mitt nya favvopass!)

Håller på och laga mat nu. Är hungrig som en utsvulten bäver! Blir även min nya favvomiddag, ett recept som Ullis tipsat om, och som vi därför kan kalla...

Fru Ullas Laxpesto:
2 port.

2 laxfiléer
½ burk pesto
3dl gräddfil
färska champinjoner
körsbärstomater

Tärna laxen och skär svampen i lagomt stora bitar, stek med lite salt och vitpeppar, tills laxen fått lite färg.
Tillsätt gräddfilen och peston. Låt stå och puttra en stund (kanske? inte vet jag heller, jag är ingen kock..!! men det lät bra...) Lägg i önskat antal körsbärstomater på slutet (dom blir helt mosiga om man lägger i dom för tidigt och det gillar inte jag iaf...)
Servera gärna med Fullkornspasta!

Så, nu är maten klar! Nu ska jag äta, mmmm ;)


am

hehe jag trodde jag hade kommit till fel blogg när jag läste att de hade blivit väckt av en fabian :)



PUBLICERAT: 2007-12-05, 06:43:03 | URL: http://sonido.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!