2007-12-04
 12:04:55

Hundvakt..

Japp, det ligger en hund o sover vid mina fötter nu. Fabian heter han. Det är en kompis pappas hund.. Dom har lite problem i familjen för tillfället så vi har tagit på oss att ta hand om hunden tills dom hittar nån annan som kan göra det. Först hoppades jag att dom skulle hitta nån annan så fort som möjligt, för jag är ju allergisk.. MEN jag känner inte av nånting av den här hunden!! Värsta coolt.. Eller jo, jag kände av astman lite imorse när ja vakna, men jag får inga eksem som jag brukar få av katterna när jag är hos mamma.. eller som jag brukar få av Carros hund... Astman kan jag stå ut med, det finns ju medicin som hjälper mot den.. Eksemen är mycket värre för då brukar det bara klia och klia och ingenting kan få det att gå över. Men som sagt, inget kliande alls nu! :D

Tror det funkar bäst med sånna här långhåriga, mjuka hundar.. Han är nån blandras, vet inte riktigt vad, men det är iaf setter (eller vad rasen heter?) i honom.. En sån där brun fågelhund alltså.. Smal med långa ben..

Han är väldigt valpig av sig ( han är bara 7-8 månader), skygg för främmande folk och ganska (ok väldigt) ouppfostrad... vilket leder till det största problemet med att ha honom här....:
Jag kan inte gå ut och gå med honom själv! Han är bara springer omkring som en tok och DRAR!! Igår när vi var ut med honom höll jag i honom först.. men det funkade ju inte. Jag bara gled efter (jävla slask!) och hade ingenting att säga till om! Han drar nästan omkull John ibland också, men det går bättre för honom än för mej iaf... :P

Kan ju inte ta nå kort på honom eftersom JAG HAR TAPPAT BORT MIN KAMERALADDARE IGEN!!! :O
Men ungefär såhär ser han ut...
image219
 
o så är han korsad med en sån här...
image220
 
så det är väl därför han är så stor och stark..



BABBELDROTTNING

Hoppas du får en jätte fin dag, hälsningar BabbelDrottning! :)



PUBLICERAT: 2007-12-04, 12:08:26 | URL: http://BABBELDROTTNING.BLOGG.SE
Madde

Vad roligt att ni är hundvakt! Hehe ja den översta hunden heter Irländsk Setter =) Förstår att det är jobbigt att gå ut med han, om han har en Leonberger (den nedersta hunden är en sån va?) i sig eftersom dom är såå stora! Men var bestämd och ha med hundgodis eller nått i fickan som du kan visa för han när han drar mycket. + om du har tid: varje gång han drar, stanna och säg åt han bestämt när han tittar på dig. Om man gör så ett tag så brukar dom fatta till slut att dom inte kommer nånvart om dom drar :P Lite tips bara för jag vet själv hur det känns med en hund som drar = INTE KUL! Speciellt inte nu på vintern när det är halt!



PUBLICERAT: 2007-12-04, 14:23:24 | URL: http://maddoxx.blogg.se
lollo

Problemet med en hund som drar är att det är den som leder och går först, fast det är ju du som är flockledare.
Det är du som ska gå ut genom dörren först, det är du som ska gå först och leda promenaden.
Så håll kort koppel, dra kopplet bakom dej så hunden går vid din sida, nästan baskom dej, ryck till om han vill springa framför, då brukar de lära sig fort vad som gäller.
Annars så finns det noskoppel som är vädligt effektivt. Då kan de inte dra helt enkelt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!