2007-04-24
 12:31:11

Viiiruuus

Nu har våran dator pajjat så jag har fått låna mammas laptop. Roligare att skriva på den. Fast lite jobbigt att vänja sig vid nya tangentbord tycker jag.. Blir fel hela tiden innan man lär sej hur knapparna sitter :P

Igårmorse fick vi sluta jobbet kl.05! Slutar egentligen 06 men det brukar bli klart tidigare på söndagnätter.. Fick skjuts med Elins pappa o bror till mitthögskolan. Var tvungen att lämna tillbaka böcker som jag hade haft på timlån innan kl.10.. Kändes lite konstigt o ensamt att gå in i skolan 10 över 5.. Helt tomt. Tog en promenad hem o tänkte sätta mig vid datorn ett tag. MEN den gick inte att starta!!

Paniiiik!!

Det va helt svart o stod nånting om "failiure".. GAH! Va helt säker på att nu var det kört. Verkade som att datorn hade fått nå virus o mitt SKOLARBETE SOM NÄSTAN VA KLART O SKA REDOVISAS PÅ ONSDAG!! var helt säker på att jag skulle bli tvungen att skriva om det!!
Men som tur var har man ju en vän+granne som är bäst på datorer! :) Han kom o fixade biffen! (inte då kl.06 på morgonen men sen på eftermiddan) Det gick att plocka ut mitt arbete ur datorn o spara det på ett sånt där litet minne.. (usb?) TACK GUD! eller tack Danne kanske..
Men datorn var lite sjuk så Danne fick ta med sej den hem o försöka fixa..

Tog även en väldans lång promenad igår. Gick upp på elljusspåret som börjar vid den där stora skorstenen i nacksta.. Det  gick uppåt uppåt och inåt mot skogen o lite till uppåt. Ett tag såg man hus typ vid sidsjön, men sen vare bara skog och jag hade ingen aning om vart jag va.. spenande.. Kom fram till en liten sjö (?) där vägen delade sig åt olika håll. Valde en, o den ledde till gångvägen som går runt sidsjön. Så jag tog ett varv runt sjön också :)

Aja..... Nu borde jag skriva klart mitt PM.
Har skrivit lite mer än 4 sidor. Ska bli 5.. Så jag ska försöka få till nån inledning o avslutning. Då borde det räcka.
Sen ska jag ta en promenad me Lotta till skolan  låna nya böcker.

senare.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!